Skip to main content
فهرست مقالات

محافظت از ویتامین ها

(2 صفحه - از 72 تا 73)

کلید واژه های ماشینی : میوه‌ها و سبزیجات، حفظ ویتامینها و مواد معدنی، ویتامین ها، پوست، بدن، پخت، ماهیچه‌ها، میوه‌ها و سبزیجات فصل، پز، آب

خلاصه ماشینی:

"باید دید چطور آنها را تا سفرهء غذایمان‌ حفظ کنیم؟ میوه‌ها و سبزیجات‌ فصل را انتخاب کنید خداوند در تمام فصول‌ سال مواد مورد نیاز بدن ما را در قالب میوه‌ها و سبزیجات آفریده است. باید توجه داشت‌ که تازگی میوه‌ها و سبزیجات بستگی به زمان‌ برداشت آنها دارد،چرا که بسیاری از آنها نیمی از مواد مغذی خود را ظرف مدت 48 ساعت از دست‌ می‌دهند. مواد غذایی را مدت کمتری‌ در خانه نگهداری کنید و آنها را در (به تصویرصفحه مراجعه شود) بسته بندی‌هایی که نور را عبور نمی‌دهند،در طبقهء زیرین یخچال قرار دهید. منابع‌ غذایی که باعث سهولت عمل هضم می‌شوند عبارتند از:سبزیجات برگدار،انواع میوه‌ها،نان‌ سبوس‌دار،دانه‌های سبوس‌دار، غلات و (به تصویرصفحه مراجعه شود) حبوبات. کودکان به این مقدار الیاف نیاز ندارند،زیرا زیادی‌ الیاف گیاهی باعث کاهش جذب مواد معدنی می‌شود. ماهیچه‌ها ورزش منظم،باعث تقویت و رشد ماهیچه می‌شود و برای تأمین انرژی جهت رشد،داشتن یک برنامهء غذایی‌ مناسب نیز ضروری است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.