Skip to main content
فهرست مقالات

پیکره سازی: به مناسبت برگزاری سومین نمایشگاه مجسمه سازی در فرهنگسرای نیاوران

نویسنده:

(2 صفحه - از 24 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : نمایشگاه مجسمه‌سازی در فرهنگسرای نیاوران، مجسمه، مجسمه‌سازی، هنر، برگزاری سومین نمایشگاه، پیکره‌سازی، مناسبت برگزاری سومین، موزه هنرهای معاصر تهران، نقاشی، سفالی، گچ، فرهنگسرای نیاوران برگزار، هنر در تعریف پیکره‌سازی، آثار مجسمه‌سازان معاصر، سه‌بعدی، فردوسی، سال در رشته مجسمه‌سازی، مجسمه‌سازی حرفه‌ای در ایران، حرفه‌ای، نمایشگاه سفالگران معاصر در موزه، مجسمه‌سازی به‌صورت نقش برجسته‌ها، فرهنگسرای رضای مشهد برگزار، معاصر، هنر مجسمه‌سازی، اصطلاح پیکره‌سازی، تجسمی، اصطلاح، مجسمه‌های مشاهیر ایران، هنرهای تجسمی تهران، تهران

خلاصه ماشینی: "روشها و اسلوبهای مجسمه‌سازی را نیز می‌توان به سه گروه عمده تقسیم کرد: الف-کنده کانده‌کاری(حجاری):در این روش مجسمه‌ساز کار خود را با توده‌ای از ماده جامد(مثلا یک قطعه سنگ یا چوب)آغاز می‌کند و در روند کاستن از توده مزبور به شکل‌ مورد نظرش می‌رسد. ما هنوز مجسمه‌سازان با یک مشکل بزرگ‌ فرهنگی مواجهند و آن این مردم،حتی علاقه‌مندان به‌ هنر نتوانسته‌اند آثار حجمی را به‌عنوان یک اثر هنری در منازل خود بپذیرند. *در نگارش این مقاله از«دایرة المعارف هنر»تألیف رویین‌ پاکباز،انتشارات فرهنگ معاصر،1378 بهره گرفته شده‌ (به تصویرصفحه مراجعه شود) (به تصویرصفحه مراجعه شود) سابقه این هنر در ایران‌ می‌تواند به‌ چندین هزار سال پیش‌ بازگرددواقوام‌ اولیه در ایران،با ساخت‌ حجم‌های‌ سفالی،سنگی، شیشه‌ای و سپس فلزی، این هنر را در دو مرز مصرفی و اعتقادی حرکت‌ داده‌اند به اعتقاد بسیاری، مجسمه‌سازی‌ هیچ‌گاه از رشد و گسترشی به‌ اندازه نقاشی و گرافیک،در این برخودار نبوده است"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.