Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی ویتامینها

نویسنده:

(2 صفحه - از 28 تا 29)

خلاصه ماشینی:

"اکرم امامی (به تصویرصفحه مراجعه شود) 1-ویتامین A (تنیل) کمبود این ویتامین در بدن،اختلالات ذیل را به وجود می‌آورد: کندی رشد بدن،توقف رشد،لاغری،خشکی پوست،کدورت‌ قرنیه چشم و نابینایی(گزروفتالمی و شبکوری). این ویتامین در مواد ذیل موجود است: سبزیجات(به خصوص:جعفری،هویج،اسفناج و گوجه فرنگی)،روغن ماهی،جگر سیاه و زرده تخم مرغ. 3-ویتامین 1 B (تیامین) این ویتامین در تنظیم اعمال تنفسی و عصبی و زدودن‌ اختلالات عصبی مؤثر است و کمبود آن باعث آماس روده، بیماری بری بری،گرفتگی عضلات و بی‌اشتهایی می‌شود. کمبود آن‌ باعث لاغری و توقف رشد بدن،اختلالات تنفسی، بیماری‌های پوستی و اختلالات گوارشی می‌شود. ویتامین 2 B در مواد زیر بیشتر یافت می‌شود: جگر سیاه،گوشت،ماء الشعیر،اسفناج،شیر،سفیده تخم مرغ، عسل و نان. 6-ویتامین 12 B (سیانو کوبالامین ویتامین 12 B در کم‌خونی و رفع عوارض‌ عصبی مؤثر است و در مواد ذیل یافت‌ می‌شود:جگر سیاه،زرده تخم مرغ و پسته. 11-ویتامین H کمبود این ویتامین باعث ایجاد بیماری‌های پوستی و لکنت‌ زبان می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.