خلاصه ماشینی:
"نظامهای کنترل عملیات و مدیریت بسیاری از شرکتها پیرامون معیارها و اهداف مالی ایجاد شده است که ارتباط زیادی با پیشرفت شرکت در جهت دستیابی به اهداف راهبردی و درازمدت شرکت دارند ولی تاکید زیاد شرکتها بر معیارهای مالی و کوتاهمدت موجب میشود آنها در اجرا از هدفهای راهبردی خود فاصله بگیرند گسترش استفاده از کارنامه متوازن زهیر الحق و وندی جیمز( Zahirul Hague Wendy James ) در سال 2000 تحقیقی درباره رابطه بین معیارهای کارنامه متوازن با اندازه و عوامل بازار شرکتها در مورد 66 شرکت تولیدی استرالیایی انجام دادهاند.
نظامهای کنترل عملیات و مدیریت بسیاری از شرکتها پیرامون معیارها و اهداف مالی ایجاد شده است که ارتباط زیادی با پیشرفت شرکت در جهت دستیابی به اهداف راهبردی و درازمدت شرکت دارند ولی تاکید زیاد شرکتها بر معیارهای مالی و کوتاهمدت،موجب میشود آنها در اجرا از هدفهای راهبردی خود فاصله بگیرند.
اگرچه شرکتها در ابتدا اولین کارنامه متوازن خود را به قصد مشخص کردن سامانه مدیریت راهبردی جدید به کار نمیبرند، ولی پس از استفاده از آن،مدیران ارشد اجرایی متوجه میشوند که کارنامه متوازن چارچوبی فراهم میکند و در نتیجه بر بسیاری از فرایندهای بحرانی مدیریت مانند تعیین هدفهای فردی و قسمتی، برنامهریزی فعالیت تجاری،تخصیص سرمایه،نقاط شروع راهبردی،و بازخورد و آموزش متمرکز میشوند،درحالیکه قبلا آن فرایند هماهنگ نشده بود و اغلب به عنوان هدفهای عملیاتی کوتاهمدت موردنظر قرار میگرفت."