Skip to main content
فهرست مقالات

تفکر انتقادی در آموزش حسابداری

نویسنده:

(6 صفحه - از 54 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : حسابداری ،تفکر انتقادی در آموزش حسابداری ،تفکر ،آموزش ،آموزش حسابداری ،ضرورت به‌کارگیری مهارتهای تفکر انتقادی ،تفکر انتقادی ،به‌کارگیری دانش حسابداری ،یادگیری دانش حسابداری ،اطلاعات ،به‌کارگیری ،مهارت به‌کارگیری دانش حسابداری ،دانش حسابداری ،یادگیری و به‌کارگیری دانش حسابداری ،مهارتهای تفکر انتقادی ،مهارتهای ،فرایند یادگیری دانش حسابداری ،ضرورت به‌کارگیری تفکر انتقادی ،برنامه‌های آموزش حسابداری ،ذهن ،آموزش دانش حسابداری ،اساس آموزش دانش حسابداری ،دانش حسابداری و تفکر انتقادی ،تغییر روشهای آموزش حسابداری ،علل ،تغییر برنامه‌های آموزشی حسابداری ،تفکر انتقادی در برنامه‌های آموزش ،دانش‌آموختگان حسابداری فاقد تفکر انتقادی‌اند ،آموزش روشهای حسابداری ،ضعفها

خلاصه ماشینی:

"به نظر پژوهنده،برنامه آموزش نامناسب و ضعف سایر عوامل‌ نظام آموزش یکی از مهمترین علل پایان بودن دانش و مهارت‌ حسابداران و در نتیجه کیفیت اطلاعات مالی بوده و آموزش‌ مکانیکی و ناقص حسابدرای به شیوه حل مسئله در سطح دانشگاهها بدون تاکید بر بینش فلسفی و انتقال مفاهیم و نیز توسعه کمی این‌ اغلب استادان حسابداری‌ و نیز حسابداران‌ در حال حاضر ضرورت‌ به کارگیری مهارتهای تفکر انتقادی‌ در برنامه‌های آموزش حسابداری را پذیرفته‌اند پژوهشهای دهه اخیر گویای این است که‌ دانش‌آموختگان حسابداری‌ فاقد تفکر انتقادی‌اند رشته در دانشگاهها در کنار کاستیهای موجود عوامل نظام آموزشی‌ نظیر کمبود شدید مدرسان خبره و واجد شرایط،کمبود منابع درسی‌ به زبان فارسی،برنامه درسی متناسب با نیازهای اجتماعی-اقتصادی‌ امروز کشور و... با در نظر گرفن مفاهیم و تئوری حسابداری که طی تحقیقات‌ شناسایی شده و پیوند این مفاهیم و تئوری با سایر علوم و دیدگاههای انسانی و تلاشی که در جستجوی حقیقت صورت‌ می‌گیرد و مقایسه آنچه در واقع امر حقیقت به شمار می‌آید و آنچه‌ در آزمون حسابداری‌ کمتر به کیفیت و نحوه آموزش تاکید شده و ضعفها و کاستیهای آن‌ متفکران حسابداری را بر آن داشته تا به بررسی علل آن بپردازند انسان به طور آرمانی در جستجوی آن و یافتن نوعی هماهنگی در ساختار اندیشه انسانی است؛در حال حاضر،وضعیت علم حسابداری‌ با احساس فیلسوف معروف دکارت در مورد ریاضیات بی‌شباهت‌ نیست:"از ریاضیات لذت مخصوص می‌بردم از آن رو که براهینش را یقین و واضح می‌یافتم اما سود درستی از آن در نیافته بودم و چون‌ نفع آن را تنها در صناعات می‌دیدم شگفت داشتم از اینکه بر آن بنیاد سخت استوار بنایی والاتر نساخته‌اند"8."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.