Skip to main content
فهرست مقالات

جهانی شدن، تعلیم و تربیت و فناوری اطلاعات

نویسنده:

(6 صفحه - از 40 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : تعلیم و تربیت ،جهانی شدن ،فناوری اطلاعات ،تربیت و فناوری اطلاعات ،کلاس درس ،کاربرد فناوری اطلاعات ،کاربرد فناوری ،نقش معلم ،فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات ،فناوری‌های جدید ،فناوری اطلاعات و ارتباطات ،راهبردهای آموزشی ،فناوری‌های اطلاعات ،عصر اطلاعات ،اطلاعات و ارتباطات ،جدید ،راهبردهای طرح می‌شود ،شکل می‌دهند ،قرار می‌دهد ،قرار گیرند

خلاصه ماشینی:

"(موزلی،9991) اگر فناوری اطلاعات چیزی بیش از تقویت ویژگی‌های‌ روش‌های قدیمی تدریس و نیز تأیید باور و راهبردهای سنتی‌ جهانی شدن با سابقه‌ای حدود 02 سال،با رویکردی اقتصادی‌ آغاز شد،ولی امروز ابعاد دیگری‌ یافته و فرهنگ،تعلیم و تربیت و سیاست را هم دربرگرفته است که‌ می‌تواند منبع تغییرات مثبت‌ نظام‌های تعلیمی و تربیتی،و در عین حال تهدید کننده و براندازندهء همهء نظام‌های دیگر اندیشی باشد که مترصدند استقلال و هویت ملی و دینی‌ خود را حفظ کنند و بر ارزش‌های‌ خود پافشاری کنند. » (لاوسون و کامبر،0002،ص 914) اگر ویژگی‌های فوق الاشاره را از خصوصیات یک‌ دانش آموختهء ماهر بدانیم،حال سؤال این است که معلمان‌ چگونه می‌توانند از طریق تعلیم و تربیت،این قابلیت‌ها را در دانش‌آموزان شکل دهند و بپرورانند؟ لاولس(5991)،کاربرد فناوری اطلاعات توسط معلمان‌ را در موارد زیر مهم تلقی می‌کند: آشنایی معلمان با زمان و چگونگی مداخله برای تقویت حس‌ استقلال دانش‌آموزان و نیز آشنایی با عوامل مؤثر در تجربهء یادگیری کودک و معلم،هر دو،آشنایی با زمان کناره‌گیری از فرایند تدریس به قصد فراهم آوردن فرصت فعالیت برای دانش‌آموز، آشنایی با زمان فراهم آوردن اطلاعات یا مهارت‌های جدید برای‌ دانش‌آموزان،اطلاع از زمان پرسش از دانش‌آموز به قصد ایجاد (به تصویر صفحه مراجعه شود) چالش یا تغییر جهت در ایده‌های او،اطلاع از چگونگی برقراری‌ توازن میان راهنمایی و ایجاد فرصت تفکر و کار مستقلانه برای‌ دانش‌آموزان،کسب این اطلاعات و آگاهی‌ها توسط معلمان، فرایندی هوشمندانه است و رفتارهای خلاق و خردمندانه در قلب مهارت‌های تدریس مؤثر قرار دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.