Skip to main content
فهرست مقالات

مدل های سرآمدی سازمانی

نویسنده:

(5 صفحه - از 28 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : ارزیابی ،سازمان ،مدل ،تندیس ،ارزیابی براساس مدل EFQM ،سطوح سرآمدی جایزه ملی کیفیت ،فرایند ارزیابی براساس مدل ،خودارزیابی ،روشهای خودارزیابی براساس مدل تعالی ،بهبود ،امتیاز ،متقاضی ،مدل تعالی سازمانی ،رویکرد ،فرایند ،ارزیابی نتایج جهت شناسایی ،روشهای خودارزیابی براسای مدل تعالی ،مدل سرآمدی سازمان ،سرآمدی سازمانی ،جاری‌سازی ،تقدیرنامه ،برنده تندیس ،سرآمدی جایزه ملی کیفیت ایران ،فرایند خودارزیابی ،ارزیابی توانمندسازها جهت شناسایی ،تعالی سازمانی ،برندگان جایزه ملی کیفیت ،معیارهای ،جایزه ملی کیفیت ایران ،حد نصاب اعطای تندیس

خلاصه ماشینی:

"به هنگام‌ امتیازدهی به موارد زیر توجه می‌شود؟ *آیا رویکرد جاری‌سازی آن به روش‌ مناسبی اندازه‌گیری می‌شود؟ *آیا فعالیتهای یادگیری در حال اتفاق‌ افتادن هستند؟ *آیا نتایج حاصل از اندازه‌گیری برای‌ شناسایی،اولولیت‌بندی،برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های بهبود مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ در ارزیابی توانمندسازها جهت شناسایی‌ نقاط قوت توجه به نکات ذیل ضروری‌ می‌باشد: *رویکردهای منطقی و یکپارچه‌ *جاری‌سازی سیستماتیک در کلیه‌ حوزه‌های مرتبط سازمان *اندازه‌گیری انجام شده باشد *بهبود به عنوان نتیجه‌ای از اندازه‌گیری‌ و یادگیری در ارزیابی توانمندسازها جهت شناسایی‌ حوزه‌های قابل بهبود توجه به نکات ذیل‌ ضروری می‌باشد: جستجو کنید: *نتایج ارائه شده‌ای را که توانمندساز ندارند *رویکردی که برخلاف انتظار با سایر رویکردها ارتباط ندارد *فقدان شفافیت فرایند(ها) *جاری‌سازی غیر سیستماتیک یا سیستمی ضعیف *عدم وجود بهبود مبتنی بر اندازه‌گیری و یا یادگیری *عدم وجود بهبود مبتنی بر اندازه‌گیری‌ و یا یادگیری *موارد از قلم افتاده ارزیابی نتایج در ارزیابی نتایج که به معیارهای نتایج‌ در مدل سرآمدی EFQM مربوط می‌باشد بایستی معلوم شود که چه نتایجی و در چه‌ محدوده‌ای حاصل شده است. در ارزیابی نتایج جهت شناسایی‌ حوزه‌های قابل بهبود توجه به نکات ذیل‌ ضروری می‌باشد: *روندهای منفی یا عدم توفیق در تداوم‌ عملکرد خوب‌ *اهداف تدوین نشده‌ *مقایسه اندک با سایر سازمان‌ها *عدم وجود درک شفاف از علل نتایج‌ *دامنه کاربد نتایج کلیه حوزه‌های‌ مربوطه حاصل از توانمندسازها را پوشش‌ نداده باشد *عدم وجود ارتباط شفاف میان شاخص‌ و نتایج حاصلـ رویکرد کلی در ارزیابی همان‌طور که قبلا گفته شد،مدل‌ سرآمدی EFQM برای معیارهای 9 گانه‌ خود حداکثر 1000 امتیاز اختصاص داده است‌ که به هنگام ارزیابی براساس میزان مطابقت‌ سازمانها با نیازهای آن معیارها،امتیازی به‌ سازمان تعلق می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.