Skip to main content
فهرست مقالات

ضرورت و اهمیت ارزشیابی در برنامه های ترویج تعاون

نویسنده:

(3 صفحه - از 61 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : ارزشیابی، ترویج، برنامه، تعاون، برنامه‌های ترویج تعاون، روش ارزشیابی، برنامه‌های ترویجی، برنامه‌های ترویجی بخش تعاون، اهمیت ارزشیابی در برنامه‌های ترویج، اطلاعات

خلاصه ماشینی:

"ارزشیابی این برنامه‌ها نتیجه کار را مشخص‌ می‌کند بنابراین دست اندر کاران این برنامه‌ ها باید اقدامات خود را بطور مرتب ارزیابی‌ منند روشن سازند که فعالیتهای تعاونی بر اثر آموزشهای ترویجی تا چه اندازه رشد و پیشرفت داشته است. اگر هدف محوری‌ ترویج در بخش تعاون را ایجاد تغییر در باور و رفتار مخاطبین در جهت بسط و نهادینه‌ سازی فرهنگ تعاون در جامعه بدانیم باید امر آموزشهای ترویجی و ارزشیابی پابه‌پای‌ یکدیگر،بصورت همصدا و هماهنگ بسوی‌ ایجاد تغیی مطلوب موجب خواهد شد نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها زودتر مشخص شود و بالاخره بتوان سریعتر درصدد دفع اشکالات‌ و تقویت نقاط برنامه‌ها برآمد. طرح برنامه ارزشیابی تمام برنامه‌ها از جمله برنامه‌های‌ ترویجی باید دارای سلسله مراتب اجرا و نظم منطقی و خطمشی کلی اجرا باشند بر این‌ اساس کلودبنت برای برنامه‌های ترویجی‌ یک رشته اقدامات یا مراحل زیر را پیشنهاد می‌نماید: مرحله 1:ورود اطلاعات. در این مرحله‌ کلیه اطلاعات و داده‌های برنامه‌های‌ ترویجی از اولین مرحله یعنی تشکیل و تنظیم برنامه ارزشیابی تا آخرین مرحله اجرا کردن را وارد سیستم برنامه‌ریزی می‌کنیم؛ همچنین اطلاع از امککانات موجود نیز بسیار مهم و موثر به نظر می‌رسد. مراحل قابل تشخیص در هر سه روش ارزشیابی عبارتند از: تأکیدی بر اهمیت و ضرورت‌ ارزشیابی در برنامه‌های‌ ترویجی بخش تعاون مکتب ترویج در بخش تعاون مصمم‌ است همه امکانات،تسهیلات و راه و روشهای عملی و امکان‌پذیر جهت رشد و توسعه تعاونیها را به خدمت گیرد تا بتواند این‌ بخش ارزشمند از اقتصاد میهن را به هدف‌ غایی خود یعنی افرایش سهم بخش تعاون‌ در اقتصاد کشور نزدیک نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.