Skip to main content
فهرست مقالات

چگونگی مدیریت مشارکت جو بر موسسه ها و تعاونی ها و ادارات

نویسنده:

(4 صفحه - از 64 تا 67)

کلید واژه های ماشینی : مشارکت، مدیر، کارکنان، مدیریت مشارکتی، چگونگی مدیریت مشارکت‌جو بر موسسه‌ها، سازمان، مشارکت کارکنان، ادارات، مدیریت مشارکت‌جو بر موسسه‌ها تعاونی‌ها، ساختمندی

خلاصه ماشینی:

"مدیریت مشارکت‌ جو ارزشهای آزادمنشی و مردم سالارانه را ترویج می‌کند و آنها را به عنوان هدفی برای‌ پرورش اجتماعی مردمان تاکید می‌بخشد و از این راه به مردم سالاری سازمان گرایش می‌ یابد،از سوی دیگر،با بالا رفتن درجه دانش و معرفت عموی نیروی کار در سالهای منونی‌ مردم درخواست مشارکت بیشتر در کارها را دارند و چون گذشته نمی‌پذیرند که دیگران‌ در تصمیمهایی که بر سرنوشت و کار آنان‌ بستگی دارد خودسرانه اقدام کنند. فعالیتهای ساختمندی‌ موارد زیر را شامل می‌شود: برنامه‌ریزی در مورد اینککه چه باید انجام‌ شود هدفگذاری و ایجاد ملاک و معیاری‌ برای سنجش نتایج«رضایتبخش»طراحی‌ سازمان،که شامل تعریف نقشها و روابط گزارش دهی(ترسیم نمودار سازمانی)می‌شود اختیارات بودجه‌ریزی و دیگر منابع مورد نیاز تعیین اولویتها،خطوط اصلی،و بن‌بستهای‌ موجود در راه انجام کار و بالاخره تعیین نحوه‌ تصمیم‌گیری. 1)مدیر به عدم کارآیی کارکنان در انجام‌ برخی مهارتها پی برده و احساس می‌کند که‌ آنها نیازمند کمک می‌باشند: 2)مدیر صلاحیت کارکنان را در انجام‌ کار مشاهده می‌کند اما فرصتی را نیز برای‌ راهنمایی و افزایش رشد کاری و بهبود فعالیتهای آن قائل می‌شود 3)مدیر تجارب سودمندی دارد و برای‌ انتقال این تجارب به کارکنان هیچ راه دیگری‌ جز دخالت و درگیری مستقیم در کار ندارد 4)مدیر از انجام دادن کار کارکنان بیشتر ار انجام دادن کار خودش لذت می‌برد 5)نیاز مدیر برای استفاده از قدرت و اختیار به حدی است مه نمی‌تواند با درگیر شدن مخالفت کند. 5-مشارکت فردی: تاکنون،انواع مشارکتهائی که بین افراد گروهی واقع می‌شود توضیح داده شد،پر واضح است که نوع دیگری از مشارکت نیز وجود دارد که مربوط به میزانی است که‌ فرد از قابلیتهای فکری و جسمی خود مانند نیرو،خلاقیت،بصیرت،و تمرکز و تفکر خود برای انجام کار استفاده می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.