Skip to main content
فهرست مقالات

جهانی شدن، مدیریت و تجارت الکترونیک

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : فناوری اطلاعات و ارتباطات، اطلاعات، تجارت الکترونیک، مدیران، مدل‌های تجارت الکترونیک، اینترنتی، مدیریت و تجارت الکترونیک، مدیریت، سازمان، ابزارهای فناوری ارتباطات و اطلاعات

خلاصه ماشینی: "در این میان می‌توان گفت مهمترین پیامد جهانی شدن بر اقتصاد کشورها رشد تجارت الکترونیک است و عناصر آن بازار الکترونیک،تبادل الکترونیک داده و تجارت اینترنتی هستند که مبین ارتباط تنگاتنگ بین فناوری اطلاعات و ارتباطات با فرایندهای بازار و مدیریت است. در این میان یکی از مهمرین‌ پیامدهای جهانی شدن،افزایش رقابت در سطح بین‌المللی اقتصاد است،زیرا در این‌ شرایط،همواره با کاهش هزینه‌های حمل‌ ونقل،رشد حیرت‌انگیز فناوری اطلاعات‌ و گسترش روزافزون تجارت الکترونیک و رشد رقابت مواجه هستیم،در نتیجه کارایی‌ اقتصاد بین‌المللی افزایش خواهد یافت. مزایای تجارت‌ الکترونیک به عنوان یکی از راههای عرضه‌ اطلاعات مربوط به محصول عبارت است از: در دسترس بودن در طول 24 ساعت شبانه‌روز و در کلیه مکانها،البته این در صورتی است‌ که مشتری برای دسترسی به این اطلاعات‌ از زیرساختهای مناسب مانند رایانه شخصی، مودم و خدمات اینترنتی برخوردار باشد. مدیریت و تجارت الکترونیک با توجه به آنچه بیان گردید مدیران‌ سازمانها بیش از هر زمان دیگری نیازمند به ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی در عرصه‌ رقابتهای تجاری هستند،زیرا کاهش برتری‌ رقابتی یکی از مهمترین عواقب ناهماهنگی با فناوری اطلاعات است(لوکاس،2000، 6). نتیجه‌گیری باید گفت که بسترسازی مطلوب‌ برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ در ساختار سازمانی نیازمند شناخت کافی و نگرش مثبت مدیران به ضرورتهای حضور این پدیده در روند فعالیتهای سازمان است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.