Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت کیفیت فراگیر در سازمانهای دانش آفرین

کلید واژه های ماشینی : مدیریت کیفیت فراگیر، مدیران، آموزش، TQM، اطلاعات، دانش، سازمان، کارکنان، کیفیت فراگیر در سازمانهای دانش، نظام مدیریت کیفیت فراگیر

خلاصه ماشینی:

"نظام مدیریت کیفیت فراگیر به سازمان‌ آموزشی کمک می‌کند تا از منابع زیر به‌ عنوان الگوی شاخص‌سازی استفاده کند: -بازنگری مدارک و اسناد موجود در سازمان‌ -استفاده از استانداردهای جسمانی آموزش‌ از طریق اینترنت -سازمانهای مشابه داخلی و خارجی -کتب و مقالات -تجارب افراد بازنشسته و صاحب‌نظر -روند گذشته سازمان -مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ب:فرایند عملیاتی کردن شاخص‌ سازی در این بخش با جمع‌آوری اطلاعات و تعیین مراجع و منابع،نظام مدیریت کیفیت‌ به کمک شاخص‌سازی به صورت عملیاتی‌ صورت می‌گیرد. برای تحقق TQM قبل از هر چیز پیشنهاد می‌گردد با توجه به الگوی SWOT نقاط قدرت،نقاط ضعف،تهدیدات و فرصتهای‌ فراوری نظام آموزشی مورد تحقیق و پژوهش‌ قرار گیرد و به سوالات بنیادی زیر پاسخ دهیم: -وضعیت نظام آموزشی ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته در چه سطحی است؟ -مشتریان آموزشی ما چه کسانی هستند و انتظارات آنها چیست؟ -مسیر و خطمشی‌های دسترسی به‌ موفقیتها کدام است؟ -چگونه کیفیت را به دست آورده و ارتقا دهیم؟ -هزینه‌های استقرار کیفیت آموزشی‌ در مقابل عدم کیفیت آموزشی چقدر است؟ -چگونه در مسیر بهبود مستمر قرار گیریم؟ -ابزار دستیابی به بهبود مستمر با توجه‌ به شرایط فعلی ما و آینده چیست؟ با در نظر گرفتن فلسفه اسلامی،که بر تداوم‌ تلاش انسانها برای افزایش شناخت خود از خویشتن،طبیعت،جامعه و خدا استوار است،موضوع‌های آموزشی،روشهای‌ تدریس،ارتباطات اجتماعی باید آنچنان‌ سازمان‌دهی شوند که در آن روان‌شناسی‌ در خدمت آگاهی از نظم شناخت طبیعت،علوم‌ اجتماعی و تاریخ برای شناخت روابط و فرهنگ اجتماعی و بالاخره الهیات برای‌ هماهنگ‌سازی مجموعه شناختها در توسعه‌ شناخت از خداوند درآید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.