Skip to main content
فهرست مقالات

امور حقوقی و داوری اتاق: حقوق بازرگانی بین المللی (15) حمل کالا و مسوولیت متصدیان حمل (بخش اول)

مترجم:

(5 صفحه - از 50 تا 54)

کلید واژه های ماشینی : مسوولیت، حمل کالا و مسوولیت متصدیان، متصدی حمل، کالا و مسوولیت متصدیان حمل، حمل، کنوانسیون ورشو، مسوولیت متصدی حمل، خسارت، مسوولیت متصدیان حمل دریایی کالا، مسوولیت متصدیان حمل هوایی

خلاصه ماشینی:

"برای‌ برخورداری از این امتیاز،در ایالات متحده‌ متصدی حمل می‌بایست به فرستنده کالا یادآوری کند که او تنها زمانی می‌تواند از متصدی‌ حمل خساراتی بیشتر از مقدار تعیین شده را مطالبه کند که ارزشمندی بیشتر کالای خود را قبلا اعلام کرده باشد. به‌ موجب این کنوانسیون،متصدی حمل‌ونقل‌ هوایی را می‌توان در مقابل کلیه خساراتی که به‌ محموله‌های تجاری وارد می‌شود،مسوول‌ شناخت،مگر اینکه او بتواند یکی از موارد زیر را اثبات نماید: متصدی حمل می‌تواند از امتیاز محدودیت‌ مسوولیت مذکور در کنوانسیون ورشو بهره‌مند شود،مگر اینکه... از آنجا که حد پذیرفته شده مسوولیت متصدی‌ حمل در کنوانسیون ورشو خیلی پایین است،در بسیاری از مواردی که موضوع در دادگاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد،صاحب بار سعی می‌کند اثبات نماید کهمتصدی حمل هوایی از مفاد کنوانسیون تخطی نموده و لذا نمی‌تواند از امتیاز محدودیت مسوولیت مندرج در کنوانسیون‌ بهره‌مند شود. این قاعده‌ای است که به صورت یکسان در مورد همه‌ فرستندگان کالایی که برای بار خود ارزش خاصی را اعلام می‌کنند و کرایه حمل آنرا هم بر همان اساس پرداخت می‌کنند،قابل اعمال است-آنها به همان‌ میزان اعلام‌شده خسارت دریافت خواهند کرد... اگرچه کنوانسیون ورشو برای میزان مسوولیت متصدی حمل در حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی در جبران خسارت محموله‌های خسارت‌دیده سقفی را در نظر گرفته است،اما چنانچه صاحب باری ارزش بار خود را بر روی بارنامه‌ هوایی بیش از این مقدار اعلام نماید،می‌تواند به همان میزان اعلام‌شده خسارت دریافت دارد،مشروط به اینکه این مبلغ اعلام‌شده از قیمت روز محموله در بازار بیشتر نباشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.