Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به استرالیا (بخش دوم)

(3 صفحه - از 24 تا 26)

کلید واژه های ماشینی : استرالیا، صادرات، کالاهای صادراتی استرالیا، اقتصادی، آسیا و اقیانوسیه، تجارت، صادرات کالا، میزان فرآوری کالاهای صادراتی استرالیا، محصولات صادراتی عمده استرالیا، صادرات کالا و خدمات استرالیا

خلاصه ماشینی:

"بیشتر واردات استرالیا را کالاهای ساخته شده‌ تشکیل می‌دهد و بزرگترین اقلام وارداتی استرالیا در سال 99-1998 اتومبیل و کامپیوتر بود که به‌ ترتیب هفت درصد و پنج درصد از مجموع واردات‌ کالا به این کشور را دربر می‌گرفت(نمودار شماره‌ سه). در دهه 90 صادرات محصولات‌ فرآوری شده با ارزش افزوده زیاد به رشد متوسط سالانه معادل 14 درصد رسیده است که بیش از میزان رشد این محصولات در ژاپن و آلمان است. در طی همین مدت، میزان فرآوری کالاهای صادراتی استرالیا به‌طور مرتب افزایش یافته است که نشانگر دقت این‌ کشور در ترکیب صادرات و ارزش افزوده بیشتر مواد خام در استرالیا است. صادرات خدمات آموزشی،تخصصی، مخابراتی،بیمه و مالی نیز در سال 99-1998 به‌ 4/8 میلیارد دلار رسید و اکنون صنعت جهانگردی‌ 14 درصد از کل درآمد حاصل از صادرات این‌ کشور را تشکیل می‌دهد و عمده‌ترین مورد صادرات خدمات استرالیا است. برای استرالیا دستیابی به آزادی بیشتر در سه‌ سطح،یعنی از طریق روابط دو جانبه با کشورها،با سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه‌ ( APEC )و با سازمان جهانی تجارت( WTO )از اولویت زیادی برخوردار است. وظیفه این سازمان ایجاد صادرات،افزایش‌ رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی است و دستیابی به‌ اهداف فوق را از طریق توسعه بازارهای آزاد بیشتر برای تجارت و سرمایه‌گذاری و تسهیل‌ تجارت در منطقه با آسان‌سازی مراحل اداری‌ مربوط به آن و رقابتی‌تر کردن نظام‌های ملی‌ مختلف می‌جوید. استرالیا عضو فعال این سازمان و متعهد است که‌ به هدف این سازمان،یعنی تجارت و سرمایه‌گذاری آزاد در کشورهای صنعتی( APEC )تا سال 2010 و در کشورهای در حال توسعه تا سال‌ 2020 دست یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.