Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی اتاق های مشترک، اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین

(4 صفحه - از 62 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : اتاق بازرگانی و صنایع ایران، صنایع ایران و چین، اتاق‌های مشترک اتاق بازرگانی، اتاق مشترک، اعضای اصلی هیات‌مدیره اتاق بازرگانی، اطلاعات، ایران و چین، تشکیل اتاق مشترک بازرگانی چین، اقتصادی، اتاق مشترک ایران و چین

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) معرفی اتاق‌های مشترک‌ اتاق بازرگانی و صنایع ایران‌ و چین کلیات نام رسمی:جمهوری خلق چین وسعت:6/9 میلیون کیلومتر مربع جمعیت:حدود 3/1 میلیارد نفر رشد اقتصادی در سال 2002: معادل 8 درصد درآمد مالیاتی در سال 2002: 32 میلیارد دلار مقدمه کشور چین،به عنوان چهارمین‌ شریک تجاری ایران،همواره از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در مبادلات تجاری و اقتصادی با ایران برخوردار بوده است و به ویژه‌ روابط مناسب سیاسی و قدمت‌ روابط فرهنگی دو کشور که به‌ سالیان کهن و جاده ابریشم‌ می‌رسد،بر اهمیت این موضوع‌ افزوده است. اهداف و وظایف اتاق مشترک ایران و چین‌ موسسه‌ای غیرتجاری و غیرانتفاعی‌ است که برای توسعه بازرگانی و روابط اقتصادی و صنعتی بین ایران‌ و چین تاسیس شده و هیچگونه‌ مقاصد انتفاعی ندارد و دارای‌ اهداف و وظایفی به شرح زیر است: -جمع‌آوری و بررسی اطلاعات‌ آماری و سایر اطلاعات سودمند در مورد مسایل بازرگانی،صنعتی و اقتصادی دو کشور و قرار دادن این‌ اطلاعات در اختیار متقاضیان ایرانی‌ و چینی و همکاری با سازمان‌ها و مقامات صلاحیتدار ایران و چین در انجام اموری که منظور از آنها تشویق روابط بازرگانی و اقتصادی و صنعتی بین دو کشور است. برنامه‌های آتی به منظور توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی دو کشور،اتاق مشترک با استفاده از ابزارها،امکانات و توانمندی‌های اعضا درصدد است تا ضمن فعال کردن هریک از پنج‌ کمیسیون تخصصی خود که در واقع،سیاستگذاران اصلی و حرکت‌دهنده اتاق تلقی می‌شوند، مجموعه اقداماتی را به شرح زیر پیگیری نماید: باور اتاق مشترک بر این است‌ که ایجاد یک ارتباط بلندمدت و مستمر و همکاری مشترک بین‌ موسسات اقتصادی دو کشور باید به صورت ریشه‌ای و عمیق شکل‌ گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.