خلاصه ماشینی:
"اقدامات دامپینگ -بیرون کردن رقبای خارجی و بدست آوردن انحصار بازار حتی با تحمل زیانهای کوتاه مدت، کاهش مازاد موقتی ذخایر کالا به منظور جلوگیری از پایین آمدن قیمتهای داخلی و در نتیجه،درآمد تولیدکنندگان،بدست آوردن سهمی از بازار کالای مربوطه و کاهش ضررهای مربوط به کالاهایی که قابلیت رقابت و فروش ندارند،از اهم دلایلی هستند که در عمل دامپینگ نقش دارند.
تولیدکنندگان بیشتر به دلایل رقابتی از جهات (به تصویر صفحه مراجعه شود) دامپینگ،یعنی رقابت مکارانه یا تبعیض در قیمتها اقتصادی دست به دامپینگ میزنند و دخالت دولت در این مورد بیشتر در جهت بهبود در تراز پرداختهای خارجی و یا سایر دلایل سیاسی صورت میگیرد.
البته باید توجه داشت که اگر بهای کالای صادر شده پایینتر از قیمت آن در بازار داخلی کشور صادرکننده باشد،دلیل قطعی مبنی بر وجود عمل دامپینگ نیست."