Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاعات آماری

(6 صفحه - از 72 تا 77)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، شاخص بهای گروه، شاخص بهای کالاها و خدمات، افزایش، شاخص بهای گروه کالاها، صادرات غیر نفتی، شاخص بهای گروه پوشاک، افزایش شاخص بهای گروه پوشاک، ارزش صادرات غیر نفتی، بهای گروه کالاها و خدمات

خلاصه ماشینی:

"جدول شماره یک افزایش سالانه شاخص هریک از گروه‌های اصلی و میزان تاثیر آن‌ها در افزایش شاخص کل (به تصویر صفحه مراجعه شود) چنانچه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در سه گروه‌ اختصاصی(کالا،خدمت و مسکن، سوخت و روشنایی)مورد بررسی‌ قرار گیرد،ملاحظه می‌شود که در سال 1381 تاثیر گروه‌"کالا"به‌ شرحی که در جدول شماره دو آمده‌ است،در افزایش قیمت‌ها بیشتر از دو گروه دیگر می‌باشد. روند تغییرات شاخص بهای گروه‌ مذکور در ماه‌های مختلف سال‌ مورد بررسی نسبت به ماه‌های‌ مشابه سال قبل متفاوت و از آبان‌ ماه تا پایان سال با سیر صعودی‌ ملایمی همراه بود و در اسفندماه به‌ بیشترین میزان افزایش(معادل‌ 0/6 درصد)رسید. بررسی تغییرات ماهانه شاخص‌ بهای گروه کالاها و خدمات متفرقه‌ پس از حذف نوسانات فصلی در سال 1381 نشان می‌دهد که این‌ شاخص-به‌جز ماه‌های فروردین‌ و اردیبهش که با کاهش همراه بود و خردادماه که تغییری نداشت-در بقیه ماه‌های سال مورد گزارش‌ افزایش داشته است. صادرات غیر نفتی کشور با در نظر گرفتن 5/14 میلیون دلار از تجارت چمدانی و 160 میلیون دلار از بازارچه‌های مرزی در سه ماهه‌ اول سال 1382 معادل 5/1332 میلیون دلار شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌ جدول شماره دو سهم وزنی و ارزشی صادرات گروه‌های مختلف کالاهای غیر نفتی‌ در سه ماههء اول سال 82-1381 (به تصویر صفحه مراجعه شود) حدود 1/28 درصد افزایش نشان‌ می‌دهد. با توجه به محور قرار دادن بخش صنعت در برنامه‌ سوم و بالا بودن درصد تحقق این جدول شماره سه صادرات کالاهای غیر نفتی و اقلام عمده آن در سه ماهه اول سال‌های 82-1381 (به تصویر صفحه مراجعه شود) *در سه ماهه اول سال 1382 حدود 1043 هزار متر مربع فرش صادر شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.