چکیده:
در این مقاله سعی شده است،مشکلات و پیشفرضهای دانشآموزان،دانشجویان و یا بزرگسالان در آموزش زبان انگلیسی از نظر علوم تربیتی،روانشناسی و زبانشناسی مورد نقد و بررسی قرار گیرد و عوامل بازدارنده در آموزش زبان انگلیسی، معرفی شوند.مسألهای که برای بزرگسالان مهم است و ایجاد انگیزه میکند،وابستگی واژگان،اصطلاحات و عبارات تخصصی است.یعنی بزرگسالان با توجه به تجربه و تخصصی که دارند،از زبان انگلیسی بهرهمند خواهند شد.بنابراین،همکاران عزیزی که به بزرگسالان زبان انگلیسی تدریس میکنند،باید در اولین فرصت،شوق و ذوق در رشتهء تحصیلی فراگیران را جویا شوند و متناسب با نیازهای تخصصی آنان،متن انگلیسی را با واژگان و اصطلاحات فارسی تدریس کنند.راقم این سطور بر حسب تجربه دریافته است که با این روش میتوان در فراگیران علاقه ایجاد کرد و سطح عمومی زبان انگلیسی آنان را افزایش داد. بزرگسالان بیش از هر چیز به«مکالمه زبان»توجه دارند و از این راه میخواهند تا حد امکان به زبان مسلط شوند.بنابراین مدرس زبان باید ضرورتا در کلاس به زبان انگلیسی تدریس کند.
خلاصه ماشینی:
"در این مقاله سعی شده است،مشکلات و پیشفرضهای دانشآموزان،دانشجویان و یا بزرگسالان در آموزش زبان انگلیسی
از نظر علوم تربیتی،روانشناسی و زبانشناسی مورد نقد و بررسی قرار گیرد و عوامل بازدارنده در آموزش زبان انگلیسی،
مسألهای که برای بزرگسالان مهم است و ایجاد انگیزه میکند،وابستگی واژگان،اصطلاحات و عبارات تخصصی
یعنی بزرگسالان با توجه به تجربه و تخصصی که دارند،از زبان انگلیسی بهرهمند خواهند شد.
عزیزی که به بزرگسالان زبان انگلیسی تدریس میکنند،باید در اولین فرصت،شوق و ذوق در رشتهء تحصیلی فراگیران را جویا
شوند و متناسب با نیازهای تخصصی آنان،متن انگلیسی را با واژگان و اصطلاحات فارسی تدریس کنند.
حسب تجربه دریافته است که با این روش میتوان در فراگیران علاقه ایجاد کرد و سطح عمومی زبان انگلیسی آنان را افزایش داد.
بزرگسالان بیش از هر چیز به«مکالمه زبان»توجه دارند و از این راه میخواهند تا حد امکان به زبان مسلط شوند.
زبان باید ضرورتا در کلاس به زبان انگلیسی تدریس کند."