Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر استفاده از بازی های زبانی بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی

نویسنده:

ISC (6 صفحه - از 4 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : یادگیری واژگان زبان انگلیسی، زبان، واژگان، آزمون، یادگیری واژگان زبان انگلیسی تأثیر، بازی‌های زبانی بر یادگیری واژگان، دانش‌آموزان، کلاس، یادگیری لغات درس زبان انگلیسی، تدریس

خلاصه ماشینی:

"تأثیر استفاده از بازی‌های زبانی‌ بر یادگیری واژگان‌ زبان انگلیسی پرویز بیرجندی دکترای آموزش زبان استاد دانشگاه علامه طباطبایی شیرین آبادی‌خواه عضو هیأت گروه علمی زبان‌های خارجی دانشگاه مازندران Abstract <RCO> چکیدهء فارسی تحقیق حاضر،به منظور بررسی تأثیر به کارگیری«بازی‌های‌ زبانی»به عنوان یکی از«فنون ارتباطی»بر یادگیری لغات درس‌ زبان انگلیسی انجام گرفته است. با توجه‌ به نظرات و مباحث مطرح شده،این سؤال مطرح می‌شود که:«آیا به کارگیری روش‌ها و فعالیت‌های جدید همچون بازی‌های زبانی‌ بر عملکرد واژگانی یادگیرندگان تأثیری خواهد داشت یا نه؟» برای بررسی این مسأله،فرضیهء صفر زیر پیشنهاد شد:«به‌ کارگیری بازی‌های زبانی بر بهبود یادگیری واژگان دانش‌آموزان سال‌ اول متوسطه تأثیر قابل ملاحظه‌ای ندارد. آزمون اولیه به منظور آگاهی از توانایی دانش‌آموزان در زمینهء واژگان کتاب و نیز میزان همسانی دو گروه،شاهد و آزمایش به‌ عمل آمد. پس از این که تمام واژگان کتاب تدریس و تقویت شدند، در پایان ترم از هر دو گروه،آزمون اولیه به عمل آمد تا از میزان‌ تأثیر بازی‌های زبانی اطلاع حاصل شود. نتایج و تحلیل یافته‌ها نمره‌های دو گروه شاهد و آزمایش در آزمون اولیه و ثانویه با شاخص‌های میانگین،تعداد دانش‌آموزان،انحراف از معیار و واریانس در(جدول 1)مشخص شده است. اگر نتایج آزمون ثانویه دو گروه تفاوت معنی‌داری‌ نشان دهد،می‌توان اطمینان حاصل کرد که این تفاوت مربوط به اثر بازی‌هاست و نه تفاوت‌های قبلی بین دانش‌آموزان،به منظور اطلاع‌ از تأثیر بازی‌ها،میانگین‌های نمرات دو گروه در آزمون ثانویه را از طریق آزمون t مورد مقایسه قرار گرفتند(جدول 3)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.