Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر استفاده از بازی های زبانی بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی

نویسنده:

(6 صفحه - از 4 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : یادگیری واژگان زبان انگلیسی ،زبان ،واژگان ،آزمون ،یادگیری واژگان زبان انگلیسی تأثیر ،بازی‌های زبانی بر یادگیری واژگان ،دانش‌آموزان ،کلاس ،یادگیری لغات درس زبان انگلیسی ،تدریس ،فنون ،معلم ،تدریس درس زبان انگلیسی ،کودک ،آزمون اولیه و ثانویه ،تأثیر استفاده از بازی‌های ،یادگیری واژگان دانش‌آموزان سال ،گروه شاهد ،بازی‌های زبانی ،استفاده ،آزمون‌های ثانویه گروه شاهد ،گروه شاهد و آزمایش ،کلاس‌های درس ،یادگیری زبان ،روش ،آزمون ثانویه ،تأثیر استفاده از بازی‌های زبانی ،گروه آزمایش بازی‌ها انتخاب ،گروه آزمایش ،آزمون‌های اولیه گروه شاهد

خلاصه ماشینی:

"تأثیر استفاده از بازی‌های زبانی‌ بر یادگیری واژگان‌ زبان انگلیسی پرویز بیرجندی دکترای آموزش زبان استاد دانشگاه علامه طباطبایی شیرین آبادی‌خواه عضو هیأت گروه علمی زبان‌های خارجی دانشگاه مازندران Abstract <RCO> چکیدهء فارسی تحقیق حاضر،به منظور بررسی تأثیر به کارگیری«بازی‌های‌ زبانی»به عنوان یکی از«فنون ارتباطی»بر یادگیری لغات درس‌ زبان انگلیسی انجام گرفته است. با توجه‌ به نظرات و مباحث مطرح شده،این سؤال مطرح می‌شود که:«آیا به کارگیری روش‌ها و فعالیت‌های جدید همچون بازی‌های زبانی‌ بر عملکرد واژگانی یادگیرندگان تأثیری خواهد داشت یا نه؟» برای بررسی این مسأله،فرضیهء صفر زیر پیشنهاد شد:«به‌ کارگیری بازی‌های زبانی بر بهبود یادگیری واژگان دانش‌آموزان سال‌ اول متوسطه تأثیر قابل ملاحظه‌ای ندارد. آزمون اولیه به منظور آگاهی از توانایی دانش‌آموزان در زمینهء واژگان کتاب و نیز میزان همسانی دو گروه،شاهد و آزمایش به‌ عمل آمد. پس از این که تمام واژگان کتاب تدریس و تقویت شدند، در پایان ترم از هر دو گروه،آزمون اولیه به عمل آمد تا از میزان‌ تأثیر بازی‌های زبانی اطلاع حاصل شود. نتایج و تحلیل یافته‌ها نمره‌های دو گروه شاهد و آزمایش در آزمون اولیه و ثانویه با شاخص‌های میانگین،تعداد دانش‌آموزان،انحراف از معیار و واریانس در(جدول 1)مشخص شده است. اگر نتایج آزمون ثانویه دو گروه تفاوت معنی‌داری‌ نشان دهد،می‌توان اطمینان حاصل کرد که این تفاوت مربوط به اثر بازی‌هاست و نه تفاوت‌های قبلی بین دانش‌آموزان،به منظور اطلاع‌ از تأثیر بازی‌ها،میانگین‌های نمرات دو گروه در آزمون ثانویه را از طریق آزمون t مورد مقایسه قرار گرفتند(جدول 3)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.