چکیده:
آموزش زبان دوم فرایندی است بسیار پیچیده که از طرفی نیازمند منابع کافی و مناسب و از طرف دیگر نیازمند مهارت در تدریس است.توجه به مساء شناختی،روانی و اجتماعی زبانآموزان از جمله ملزومات مهارت در تدریس زبان است و البته در این حیطه نظر زبانآموزان نیز از اولویت خاصی برخوردار میباشد.در این تحقیق،با نظرخواهی از زبانآموزان،اولویتهایی که مدرسان زبان برای تدریس مؤثر باید در نظر بگیرند،ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
"21-تکالیف گروهی به دانشآموزان دهد(از جمله تهیهء روزنامه دیواری به زبان انگلیسی،تهیهء خبرنامه و غیره).
<RCO> Appendix (پرسشنامه) -لطفا به سؤالهای زیر با دقت پاسخ دهید: معلم زبان باید: (الف) 1-مسلط به زبان انگلیسی باشد.
3-آگاه به روشهای مختلف تدریس باشد.
4-آگاه به روشهای مختلف طراحی سؤال و سنجش دانشآموزان باشد.
(ب) 6-از دیدگاههای دانشآموزان در مورد کلاس و نحوهء تدریس آگاه باشد.
7-اهمیت دانستن زبان انگلیسی در دنیای امروز را برای دانشآموزان توضیح دهد.
8-انگبزهء دانشآموزان را برای فراگیری زبان خارجی افزایش دهد.
Introduction <RCO> Who is a good teacher from the studentṣs point of view لیلا رزمجو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد،واحد مراغه چکیدهء فارسی آموزش زبان دوم فرایندی است بسیار پیچیده که از طرفی نیازمند منابع کافی و مناسب و از طرف دیگر نیازمند مهارت در تدریس است.
توجه به مساء شناختی،روانی و اجتماعی زبانآموزان از جمله ملزومات مهارت در تدریس زبان است و البته در این حیطه نظر زبانآموزان نیز از اولویت خاصی برخوردار میباشد."