Skip to main content
فهرست مقالات

Appropriate and Inappropriate habits in mastering language skills

نویسنده:

(5 صفحه - از 25 تا 29)

منظور از مقاله حاضر این است که توجه مربیان آموزش زبان را به اهمیت نحوه تدریس کهارتهای زبانی و این که تأکید بر کدام‌ جنبه باشد،روانی کلام یا دقت در کلام،جلب نماید و زبان آموزان را با عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده در فرایند یادگیریشان آشنا سازد. در واقع در هر موقعیت ارتباطی از سویی پیامی تولید و ارسال می‌شود و سوی آن را دریافت و بازآفرینی می‌نماید. بنابراین می‌توان مهارتهای زبانی را تحت عناوین دریافتی(شنیداری و خواندنی)و یا ارسالی(گفتاری و نوشتاری)طبقه‌بندی‌ کرد.فراگیری زبان معمولا با مهارتهای دریافتی آغاز می‌شود. در فرایند یادگیری،متغیرهای مختلفی بر فراگیری مهارتهای زبانی اثر می‌گذارد،مانند خصوصیات فردی از قبیل برونگرایی‌ یا درونگرایی،دانش و تجربه قبلی وی و غیره.در این مقاله نگارنده به عاداتی که از پیش در فراگیرنده زبان شکل گرفته و تقویت‌ شده توجه دارد و تلاش می‌کند فراگیران را به سوی تحکیم باورهای تسهیل‌دهنده و تضعیف باورهای بازدارنده سوق دهد. به عنوان مثال در فراگیری مهارت شنیداری،فراگیر به جای تأکید بر تک‌تک کلمات و یا جملات باید به محتوا،متن و موقعیت‌ کلام بپردازد یا در مهارت گفتاری باید ایجاد تمرکز،اعتماد بنفس و تحمل را بر اندیشیدن به زبان مادری و ترجمه و تعبیر معانی‌ به زبان خارجی ترجیح دهد.یا در مهارت خواندن از مراجعه مکرر به فرهنگ لغت بپرهیزید و خود را به حدس زدن معنی واژگان جدید ترغیب نماید.و در نهایت در مهارت نوشتاری به جای این که ابتدا بر آداب و اصول صوری نگارش تأکید کند به محتوای متن توجه‌ بیشتری معطوف دارد.

خلاصه ماشینی:

"WRITING Appropriate Habits Inappropriate Habits < RCO> < RCO> APPROPRIATE AND INAPPROPRIATE HABITS IN MASTERING LANGUAGE SKILLS compiled and edited by:Parviz Mosallanejad چکیدهء فارسی: منظور از مقاله حاضر این است که توجه مربیان آموزش زبان را به اهمیت نحوه تدریس کهارتهای زبانی و این که تأکید بر کدام‌ جنبه باشد،روانی کلام یا دقت در کلام،جلب نماید و زبان آموزان را با عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده در فرایند یادگیریشان آشنا سازد. در این مقاله نگارنده به عاداتی که از پیش در فراگیرنده زبان شکل گرفته و تقویت‌ شده توجه دارد و تلاش می‌کند فراگیران را به سوی تحکیم باورهای تسهیل‌دهنده و تضعیف باورهای بازدارنده سوق دهد. به عنوان مثال در فراگیری مهارت شنیداری،فراگیر به جای تأکید بر تک‌تک کلمات و یا جملات باید به محتوا،متن و موقعیت‌ کلام بپردازد یا در مهارت گفتاری باید ایجاد تمرکز،اعتماد بنفس و تحمل را بر اندیشیدن به زبان مادری و ترجمه و تعبیر معانی‌ به زبان خارجی ترجیح دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.