Skip to main content
فهرست مقالات

Appropriate and Inappropriate habits in mastering language skills

نویسنده:

ISC (5 صفحه - از 25 تا 29)

کلیدواژه ها :

گفتاری ،مهارت‌های شنیداری ،نوشتاری و خواندنی؛روانی در برابر دقت ،دریافتی در برابر ارسالی ،عوامل‌ تسهیل‌دهنده در برابر بازدارنده

کلید واژه های ماشینی : زبان، Appropriate Inappropriate، فراگیری مهارت شنیداری، فراگیری، اهمیت نحوه تدریس کهارتهای زبانی، کلام، توجه مربیان آموزش زبان، مهارت خواندن، به‌سوی تحکیم باورهای تسهیل‌دهنده، Inappropriate Habits

منظور از مقاله حاضر این است که توجه مربیان آموزش زبان را به اهمیت نحوه تدریس کهارتهای زبانی و این که تأکید بر کدام‌ جنبه باشد،روانی کلام یا دقت در کلام،جلب نماید و زبان آموزان را با عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده در فرایند یادگیریشان آشنا سازد. در واقع در هر موقعیت ارتباطی از سویی پیامی تولید و ارسال می‌شود و سوی آن را دریافت و بازآفرینی می‌نماید. بنابراین می‌توان مهارتهای زبانی را تحت عناوین دریافتی(شنیداری و خواندنی)و یا ارسالی(گفتاری و نوشتاری)طبقه‌بندی‌ کرد.فراگیری زبان معمولا با مهارتهای دریافتی آغاز می‌شود. در فرایند یادگیری،متغیرهای مختلفی بر فراگیری مهارتهای زبانی اثر می‌گذارد،مانند خصوصیات فردی از قبیل برونگرایی‌ یا درونگرایی،دانش و تجربه قبلی وی و غیره.در این مقاله نگارنده به عاداتی که از پیش در فراگیرنده زبان شکل گرفته و تقویت‌ شده توجه دارد و تلاش می‌کند فراگیران را به سوی تحکیم باورهای تسهیل‌دهنده و تضعیف باورهای بازدارنده سوق دهد. به عنوان مثال در فراگیری مهارت شنیداری،فراگیر به جای تأکید بر تک‌تک کلمات و یا جملات باید به محتوا،متن و موقعیت‌ کلام بپردازد یا در مهارت گفتاری باید ایجاد تمرکز،اعتماد بنفس و تحمل را بر اندیشیدن به زبان مادری و ترجمه و تعبیر معانی‌ به زبان خارجی ترجیح دهد.یا در مهارت خواندن از مراجعه مکرر به فرهنگ لغت بپرهیزید و خود را به حدس زدن معنی واژگان جدید ترغیب نماید.و در نهایت در مهارت نوشتاری به جای این که ابتدا بر آداب و اصول صوری نگارش تأکید کند به محتوای متن توجه‌ بیشتری معطوف دارد.

خلاصه ماشینی:

"WRITING Appropriate Habits Inappropriate Habits < RCO> < RCO> APPROPRIATE AND INAPPROPRIATE HABITS IN MASTERING LANGUAGE SKILLS compiled and edited by:Parviz Mosallanejad چکیدهء فارسی: منظور از مقاله حاضر این است که توجه مربیان آموزش زبان را به اهمیت نحوه تدریس کهارتهای زبانی و این که تأکید بر کدام‌ جنبه باشد،روانی کلام یا دقت در کلام،جلب نماید و زبان آموزان را با عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده در فرایند یادگیریشان آشنا سازد. در این مقاله نگارنده به عاداتی که از پیش در فراگیرنده زبان شکل گرفته و تقویت‌ شده توجه دارد و تلاش می‌کند فراگیران را به سوی تحکیم باورهای تسهیل‌دهنده و تضعیف باورهای بازدارنده سوق دهد. به عنوان مثال در فراگیری مهارت شنیداری،فراگیر به جای تأکید بر تک‌تک کلمات و یا جملات باید به محتوا،متن و موقعیت‌ کلام بپردازد یا در مهارت گفتاری باید ایجاد تمرکز،اعتماد بنفس و تحمل را بر اندیشیدن به زبان مادری و ترجمه و تعبیر معانی‌ به زبان خارجی ترجیح دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.