Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش زبان فرانسه و ایجاد انگیزه در زبان آموز: چه شرایطی در کلاس زبان، علاقه به آموختن را تقویت می کند؟

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (5 صفحه - از 11 تا 15)

کلیدواژه ها :

انگیزه ،آموزش زبان ،زبان‌آموزان ،مثلث آموزشی

کلید واژه های ماشینی : زبان، زبان‌آموز، آموزش زبان فرانسه، آموزش، آموزش زبان، زبان فرانسه و ایجاد انگیزه، کلاس، انگیزه، مدرس، ایجاد انگیزه در زبان‌آموز

نوجوانی که از سنین دوازده یا سیزده سالگی شروع به آموختن زبان خارجی می‌کند،آن‌طور که باید آمادهء پذیرش زبان بیگانه و نظام‌ متفاوت با زبان مادری‌اش نیست.مثلث آموزشی متشکل از زبان‌آموز،مدرس و آموزش زبان،چه کسی نقش اساسی‌تری ایفا می‌کند؟چگونه می‌توان انگیزهء مدرس را برای آموزش تقویت کرد؟و نیز،مدرس چه باید بکند تا زبان‌آموز انگیزه و علاقهء خود را نسبت به فراگیری زبان بیگانه از دست ندهد؟این مقاله کوشیده است،به این سؤالات کم‌وبیش پاسخ دهد.

خلاصه ماشینی: "مثلث آموزشی متشکل از زبان‌آموز،مدرس و آموزش زبان،چه کسی نقش اساسی‌تری ایفا می‌کند؟چگونه می‌توان انگیزهء مدرس را برای آموزش تقویت کرد؟و نیز،مدرس چه باید بکند تا زبان‌آموز انگیزه و علاقهء خود را نسبت به فراگیری زبان بیگانه از دست ندهد؟این مقاله کوشیده است،به این سؤالات کم‌وبیش پاسخ دهد. کلید واژگان:آموزش زبان-انگیزه-زبان‌آموزان-مثلث آموزشی <RCO> چه باید کرد که این رویارویی مدرس زبان و زبان‌آموز که‌ برای دست یافتن به دانشی برتر،آن هم به زبانی بیگانه،در کلاس درس کنار هم قرار می‌گیرند،از یک عادت اجباری و بی‌انگیزه به یک فعالیت مناسب و دلپذیر تبدیل شود؟در دوره‌ای‌ که در زمینهء آموزش زبان،نقش بازیگران اصلی این آموزش یعنی‌ مدرسان زبان،تحول چشمگیری پیدا کرده است و همهء ارتباطات‌ جمعی به کمک معلم زبان آمده‌اند،چه باید کرد که محیط آموزش‌ زبان با روحیهء زبان‌آموز سازگار شود،آموخته‌های خارج از کلاس‌ او را به کار گیرد و علاقه‌اش را به حضور در این محیط تشدید کند؟ مدرس زبان نیز همچون معلمان درس‌های دیگر،نقش‌ ویژه‌ای در هدایت دانش‌آموز دارد:اوست که فعالیت‌های‌ کلاسی،منابع درسی،مسیر آموزشی،و نحوهء ارزش‌یابی را راهبری می‌کند. تأثیر وسایل جدید ارتباطی امروزه،اکثر جوانان به نوعی با وسایل صوتی و تصویری مدرن‌ سروکار دارند و همین می‌تواند،بهترین انگیزه برای یادگیری زبان‌ خارجی باشد تا پیام‌های دریافتی را بهتر و صحیح‌تر درک کنند؛ گرچه پراکندگی،تعدد و گوناگونی این وسایل گاهی چنان آن‌ها را به خود مشغول می‌دارد که از اصل مطلب یعنی فهم زبان این‌ وسایل،دور می‌افتد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.