Skip to main content
فهرست مقالات

How to teach large classes

نویسنده: ؛

زمستان 1381 - شماره 66 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (7 صفحه - از 37 تا 43)

کلیدواژه ها : پیشرفت معلم ،مدل انعکاسی ،روش غیر مفید ،همسالان ،درس خصوصی ،حرمت نفس/احترام به خود ،گروه‌بندی کردن ،تدریس متقابل ،تدریس به کل کلاس ،اتکای به خود

کلید واژه های ماشینی : روش‌های سنتی ،RCO > ،عمده‌ای رخ‌داده ،تمهیدات مناسب ،نیازهای دانش‌آموزان

کلاس‌های پرجمعیت و تدریس در این کلاس‌ها،هم برای معلمان و هم برای دانش‌آموزان همیشه مشکل آفرین بوده است-با آن‌ که پس از انقلاب مقدس جمهوری اسلامی در ایران تغییرات اجتماعی عمده‌ای رخ داده است،وضعیت تعلیم و تربیت به خصوص‌ در مدارس دولتی،تغییرات چندانی را شاهد نبوده است-تدریس به روش‌های سنتی و غیر کارآمد هنوز هم معمول است و این‌ شیوه‌ها به خصوص در کلاس‌های پرتعداد از کارآیی و اثربخشی لازم برخوردار نیستند.تدریس در این‌گونه کلاس‌ها نیاز به‌ تمهیدات مناسب دارد. در این مقاله شیوه‌هایی پیشنهاد شده است که می‌تواند اثربخش باشد.البته به کارگیری آنها،تعلیم و بازآموزی همهء دبیران،چه‌ کارآزموده و چه کم تجربه،را می‌طلبد تا بتوان نیازهای دانش‌آموزان را در یک جامعهء در حال تغییر تأمین نمود

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.