Skip to main content
فهرست مقالات

Difficlulties of Iranian EFL Students in Recognizing Subject-verb Agreement

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (10 صفحه - از 42 تا 51)

کلیدواژه ها : تطابق فعل و فاعل ،ترتیب دشواری ازلحاظ تطابق فعل و فاعل ،زبان‌آموزان ایرانی و یادگیری زبان

کلید واژه های ماشینی : تطابق فعل و فاعل ،تشخیص تطابق فعل و فاعل ،دانشجویان ،Iranian EFL Students Recognizing Subject ،بررسی مشکلات دانشجویان سال ،فعل‌های مفرد ،اسم‌های جمع ،رشتهء زبان انگلیسی ،ضمایری ،فاعل در زبان انگلیسی ،همگن‌سازی سطح معلومات دانشجویان اجرا ،زمینهء تطابق فعل و فاعل ،دانشجوی سال دوم ،فعل و فاعل مورد بررسی ،آزمون استاندارد ،معنی ،فعل و فاعل مورد مطالعه ،به‌ظاهر جمع ،RCO > ،دانشجویان در زمینهء تطابق ،دانشجویان مشکل ،سال دوم زبان ،پژوهش ،تحقیق حاضر به بررسی ،University ،تفاوت معنی‌داری وجود ،برگزار ،بیش‌ترین مشکل ،هدف ،تعداد یکصد

تحقیق حاضر به بررسی مشکلات دانشجویان سال دوم رشتهء زبان انگلیسی«دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز»در تشخیص‌ تطابق فعل و فاعل در زبان انگلیسی می‌پردازد.در این تحقیق،چهار نوع متداول تطابق فعل و فاعل مورد بررسی قرار گرفتند که‌ عبارتند از: 1.اسم‌های جمع. 2.ضمیرهایی که معمولا فعل‌های مفرد می‌گیرند. 3.اسم‌هایی که به ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعل‌های مفرد به‌کار می‌روند. 4.مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار می‌گیرد. تعداد یکصد دانشجوی سال دوم زبان در این پژوهش شرکت کردند.ابتدا یک آزمون استاندارد برای همگن‌سازی سطح معلومات‌ دانشجویان اجرا شد.سپس آزمون دیگری برگزار شد که هدف آن تشخیص مواردی بود که بیش‌ترین مشکل را برای دانشجویان در زمینهء تطابق فعل و فاعل ایجاد می‌کردند.محسابات آماری داده‌ها نشان می‌دهد که میان چهار نوع تطابق فعل و فاعل مورد مطالعه، تفاوت معنی‌داری وجود دارد.بدین معنی که تشخیص تطابق فعل و فاعل در مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار می‌گیرد و به‌ دنبال آن اسم‌های جمع،به ترتیب بیش‌ترین مشکل را ایجاد می‌کند.ضمایری که معمولا فعل‌های مفرد می‌گیردند و اسم‌هایی که به‌ ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعل‌های مفرد به‌کار می‌روند،به‌طور یکسان برای دانشجویان مشکل هستند.

خلاصه ماشینی:

"بدین معنی که تشخیص تطابق فعل و فاعل در مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار می‌گیرد و به‌ دنبال آن اسم‌های جمع،به ترتیب بیش‌ترین مشکل را ایجاد می‌کند. ضمایری که معمولا فعل‌های مفرد می‌گیردند و اسم‌هایی که به‌ ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعل‌های مفرد به‌کار می‌روند،به‌طور یکسان برای دانشجویان مشکل هستند. M,Khatam University چکیده تحقیق حاضر به بررسی مشکلات دانشجویان سال دوم رشتهء زبان انگلیسی«دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز»در تشخیص‌ تطابق فعل و فاعل در زبان انگلیسی می‌پردازد. در این تحقیق،چهار نوع متداول تطابق فعل و فاعل مورد بررسی قرار گرفتند که‌ عبارتند از: 1. 3. اسم‌هایی که به ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعل‌های مفرد به‌کار می‌روند. 4. مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار می‌گیرد. سپس آزمون دیگری برگزار شد که هدف آن تشخیص مواردی بود که بیش‌ترین مشکل را برای دانشجویان در زمینهء تطابق فعل و فاعل ایجاد می‌کردند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.