Skip to main content
فهرست مقالات

Difficlulties of Iranian EFL Students in Recognizing Subject-verb Agreement

نویسنده: ؛ ؛

بهار 1382 - شماره 67 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (10 صفحه - از 42 تا 51)

کلیدواژه ها : تطابق فعل و فاعل ،ترتیب دشواری ازلحاظ تطابق فعل و فاعل ،زبان‌آموزان ایرانی و یادگیری زبان

کلید واژه های ماشینی : تطابق فعل و فاعل ،Students Recognizing Subject ،تشخیص تطابق فعل ،Students Recognizing ،Recognizing Subject ،زبان انگلیسی ،فعل و فاعل ،تطابق فعل ،فعل‌های مفرد ،همگن‌سازی سطح معلومات دانشجویان ،اسم‌های جمع ،محسابات آماری داده‌ها نشان ،دانشجوی سال دوم ،مشکلات دانشجویان سال ،تشخیص تطابق ،محسابات آماری ،مشکلات دانشجویان ،همگن‌سازی سطح ،RCO ،دانشجوی سال ،RCO > ،به‌کار ،معنی‌داری وجود ،سال دوم ،بیش‌ترین مشکل ،دوم ،ایجاد می‌کردند ،مورد بررسی

تحقیق حاضر به بررسی مشکلات دانشجویان سال دوم رشتهء زبان انگلیسی«دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز»در تشخیص‌ تطابق فعل و فاعل در زبان انگلیسی می‌پردازد.در این تحقیق،چهار نوع متداول تطابق فعل و فاعل مورد بررسی قرار گرفتند که‌ عبارتند از: 1.اسم‌های جمع. 2.ضمیرهایی که معمولا فعل‌های مفرد می‌گیرند. 3.اسم‌هایی که به ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعل‌های مفرد به‌کار می‌روند. 4.مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار می‌گیرد. تعداد یکصد دانشجوی سال دوم زبان در این پژوهش شرکت کردند.ابتدا یک آزمون استاندارد برای همگن‌سازی سطح معلومات‌ دانشجویان اجرا شد.سپس آزمون دیگری برگزار شد که هدف آن تشخیص مواردی بود که بیش‌ترین مشکل را برای دانشجویان در زمینهء تطابق فعل و فاعل ایجاد می‌کردند.محسابات آماری داده‌ها نشان می‌دهد که میان چهار نوع تطابق فعل و فاعل مورد مطالعه، تفاوت معنی‌داری وجود دارد.بدین معنی که تشخیص تطابق فعل و فاعل در مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار می‌گیرد و به‌ دنبال آن اسم‌های جمع،به ترتیب بیش‌ترین مشکل را ایجاد می‌کند.ضمایری که معمولا فعل‌های مفرد می‌گیردند و اسم‌هایی که به‌ ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعل‌های مفرد به‌کار می‌روند،به‌طور یکسان برای دانشجویان مشکل هستند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.