چکیده:
تحقیق حاضر به بررسی مشکلات دانشجویان سال دوم رشتهء زبان انگلیسی«دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز»در تشخیص تطابق فعل و فاعل در زبان انگلیسی میپردازد.در این تحقیق،چهار نوع متداول تطابق فعل و فاعل مورد بررسی قرار گرفتند که عبارتند از: 1.اسمهای جمع. 2.ضمیرهایی که معمولا فعلهای مفرد میگیرند. 3.اسمهایی که به ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعلهای مفرد بهکار میروند. 4.مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار میگیرد. تعداد یکصد دانشجوی سال دوم زبان در این پژوهش شرکت کردند.ابتدا یک آزمون استاندارد برای همگنسازی سطح معلومات دانشجویان اجرا شد.سپس آزمون دیگری برگزار شد که هدف آن تشخیص مواردی بود که بیشترین مشکل را برای دانشجویان در زمینهء تطابق فعل و فاعل ایجاد میکردند.محسابات آماری دادهها نشان میدهد که میان چهار نوع تطابق فعل و فاعل مورد مطالعه، تفاوت معنیداری وجود دارد.بدین معنی که تشخیص تطابق فعل و فاعل در مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار میگیرد و به دنبال آن اسمهای جمع،به ترتیب بیشترین مشکل را ایجاد میکند.ضمایری که معمولا فعلهای مفرد میگیردند و اسمهایی که به ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعلهای مفرد بهکار میروند،بهطور یکسان برای دانشجویان مشکل هستند.
خلاصه ماشینی:
"بدین معنی که تشخیص تطابق فعل و فاعل در مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار میگیرد و به دنبال آن اسمهای جمع،به ترتیب بیشترین مشکل را ایجاد میکند.
ضمایری که معمولا فعلهای مفرد میگیردند و اسمهایی که به ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعلهای مفرد بهکار میروند،بهطور یکسان برای دانشجویان مشکل هستند.
M,Khatam University چکیده تحقیق حاضر به بررسی مشکلات دانشجویان سال دوم رشتهء زبان انگلیسی«دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز»در تشخیص تطابق فعل و فاعل در زبان انگلیسی میپردازد.
در این تحقیق،چهار نوع متداول تطابق فعل و فاعل مورد بررسی قرار گرفتند که عبارتند از: 1.
3. اسمهایی که به ظاهر جمع هستند،ولی معمولا با فعلهای مفرد بهکار میروند.
4. مواردی که عبارتی بین فعل و فاعل قرار میگیرد.
سپس آزمون دیگری برگزار شد که هدف آن تشخیص مواردی بود که بیشترین مشکل را برای دانشجویان در زمینهء تطابق فعل و فاعل ایجاد میکردند."