Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه یک معلم

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (5 صفحه - از 4 تا 8)

کلید واژه های ماشینی : مشکلات آموزش زبان انگلیسی ،معلمان ،زبان ،آموزش زبان ،دبیران ،تدریس ،دانش‌آموزان ،دبیران زبان دورهء متوسطه شهرستان ،روش‌های تدریس ،مجله رشد آموزش زبان ،علمی ،دبیرستان ،دورهء متوسطه ،کتاب‌های زبان دبیرستان و پیش‌دانشگاهی ،پیش‌دانشگاهی ،مدرسه ،زبان دورهء متوسطه شهرستان گلپایگان ،یادگیری زبان دوم ،ساعات تدریس ،مجلهء رشد آموزش زبان خارجی ،سن ،هیأت تحریریه مجله رشد زبان ،مجلات رشد زبان تخصصی معلمان ،یادگیری زبان خارجی در دبیرستان ،تدریس کتاب پیش‌دانشگاهی ،دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها ،دبیران زبان انگلیسی در کشور ،دانش‌آموزان دورهء پیش‌دانشگاهی ،کتاب پیش‌دانشگاهی ،دانشگاه

خلاصه ماشینی:

"بهتر است‌ در ارتباط با نقش معلم چند مورد را مد نظر قرار دهیم: الف)آیا رشته‌های تربیت دبیر زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها واقعا کار خود را بر این محور متمرکز کرده‌اند؟آیا مئالبی را که‌ معلم در آینده برای تدریس به آن‌ها نیاز دارد،واقعا در دانشآاه‌ تدریس می‌کنند؟آیا بین آموخته‌های معلم در دانشآاه و آنچه که‌ باید در آینده به دانش‌آموزان بیاموزد،هماهنگی وجود دارد؟ ب)بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه،در واقع ارتباط معلم با جامعه بزرگ‌تر علمی قطع می‌شود و او از یک طرف، در چارچوب کتاب‌هیا دبیرستان محدود می‌شود و از طرف‌ دیگر،باید با مشکلات عمدهء زندگی دست و پنجه نرم کند. آیا در کتاب‌های آموزشی تأکید یکسانی بر چهار مهارت اصلی زبان (به تصویر صفحه مراجعه شود) ( Reading ''Writinj ''Listeninj '' Soeaking )؟وجود دارد؟ آیا مطالب کتاب اول دبیرستان تا پیش‌دانشگاهی هماهنگی و سنخیت لازم را دارند؟آیا بهتر نیست مطالب عینی و ملموس و مورد نیاز دانش‌آموز در این کتاب‌ها گنجانده شوند؟ د)متون مربوط به« Reading »و« New words »در سال‌های‌ اول تا سوم محدود و نسبتا قدیمی هستند و در واقع دایرهء لغات‌ دانش‌آموزان را محدود می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.