Skip to main content
فهرست مقالات

پیشگفتار

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (2 صفحه - از 2 تا 3)

خلاصه ماشینی:

"دولت،آموزش‌های عمومی و حرفه‌ای را با هم ترکیب کرد که‌ نشانهء مفهوم تساوی و وحدت مردم بود و شامل استفاده از ابداعات کودک-محوری در مدرسه،با بهره‌گیری محدود از نظرات دیویی در مورد آزادی فردی و تا حدی از افکار تولستوی و دیگران می‌شد و جوانان را به ادامهء تحصیل تشویق می‌کرد. درواقع،آمریکا با ایجاد جمهوری و آزادی‌های به دست‌ آورده،صحنه را برای بحث،تبادل افکار و نظرات علمی و سیاسی‌ آماده کرد و دانشمندان و اندیشمندان نیز در این راه کمک‌های مؤثری‌ کردند که باعث شکل دادن به آموزش و پرورش آن کشور شد. چهار اصلاح‌طلب آمریکایی که نام آن‌ها ذکر شد،به گسترش‌ علم و اصلاح آموزش کمک شایانی کردند که شرح مختصر نظریهء هر کدام به قرار زیر است: فرانکلین فردی خودآموخته،مخترع،دانشمند،نویسنده، ناشر،انسان‌دوست،متخصص تعلیم و تربیت و سیاستمدار بود که در نظریه‌های خود از دیدگاه‌های متفکران استفاده می‌کرد. او بر این باور بود که آموزش و پرورش باید انسان را برای محیط جامعه‌ و کار آماده سازد و بر مطالعهء زبان و آموزش‌های حرفه‌ای تأکید خاصی می‌کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.