Skip to main content
فهرست مقالات

EFL Teacher education evaluation (Assessment of needs, pedagogical constraints and objective setting in EFL teacher education programs (TEPs))

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (13 صفحه - از 45 تا 57)

کلیدواژه ها : سنجس نیازها ،موانع آموزشی ،جایگاه اهداف ،برنامه‌های دبیری زبان انگلیسی

کلید واژه های ماشینی : نیازسنجی دوره‌های تربیت‌معلم زبان ،امکان به‌کارگیری روش‌های جدید ،میزان رضایت‌مندی جامعهء آماری ،دوره‌های تربیت‌معلم فاصلهء زیادی وجود ،جامعهء آماری از دوره‌های تربیت‌معلم ،دوره‌های تربیت‌معلم زبان و بررسی ،دوره‌های تربیت‌معلم ،جامعهء آماری با دوره‌های تربیت‌معلم ،میزان آشنایی جامعهء آماری ،وضعیت موجود دوره‌های تربیت‌معلم ،دوره‌های کنونی تربیت‌معلم ،به‌کارگیری روش‌های جدید در بافت ،بررسی مشکلات اجرایی و آموزشی ،بافت آموزشی دوره‌های کنونی ،جامع دوره‌های تربیت‌معلم ،EFL Teacher ،محتوای دوره‌های تربیت‌معلم ضروری ،تحقیق ،ارائهء مدل تربیت‌معلم ،تحقیق به‌منظور بررسی دقیق ،کلی ،بررسی دقیق و جامع ،هدف‌های ،مصاحبه‌ها شرکت ،روش تدریس ارتباطی ،درس‌ها و محتوای دوره‌های تربیت‌معلم ،کلی پائین ،تطبیق با شرایط کنونی ،ساختاری ،وضعیت مطلوب و وضعیت موجود

این تحقیق به منظور بررسی دقیق و جامع دوره‌های تربیت معلم زبان انجام شد و هدف‌های کلی آن عبارت بودند از: نیازسنجی دوره‌های تربیت معلم زبان و بررسی مشکلات اجرایی و آموزشی دوره‌ها،به خصوص در به کارگیری روش‌های‌ جدید،مانند روش تدریس ارتباطی و ارائهء مدل تربیت معلم که به لحاظ ساختاری و اجرایی قابل تطبیق با شرایط کنونی ایران‌ باشد. 589 نفر در این تحقیق شرکت داشتند.از این تعداد،520 نفر در بخش پرسشنامه و 69 نفر در مصاحبه‌ها شرکت‌ داشتند.نتایج به دست آمده از این تحقیق را می‌توان به طور خلاصه به شرح زیر بیان داشت: 1.میزان رضایتمندی جامعهء آماری از دوره‌های تربیت معلم به طور کلی پائین است. 2.بین وضعیت مطلوب و وضعیت موجود دوره‌های تربیت معلم فاصلهء زیادی وجود دارد. 3.امکان به کارگیری روش‌های جدید در بافت آموزشی دوره‌های کنونی تربیت معلم بسیار پائین است. 4.میزان آشنایی جامعهء آماری با دوره‌های تربیت معلم بالاست،اما با وجود این،اکثر افراد مورد تحقیق بر این باورند که‌ انجام تجدیدنظر اساسی در هدف‌ها،سرفصل درس‌ها و محتوای دوره‌های تربیت معلم ضروری به نظر می‌رسد.

خلاصه ماشینی:

"education and objective setting in efl teacher education programs(teps) seyed akbar mirhassani,ph. tarbiat-e modares university seyed reza beh-afarin,ph. این تحقیق به منظور بررسی دقیق و جامع دوره‌های تربیت معلم زبان انجام شد و هدف‌های کلی آن عبارت بودند از: نیازسنجی دوره‌های تربیت معلم زبان و بررسی مشکلات اجرایی و آموزشی دوره‌ها،به خصوص در به کارگیری روش‌های‌ 589 نفر در این تحقیق شرکت داشتند. 1. میزان رضایتمندی جامعهء آماری از دوره‌های تربیت معلم به طور کلی پائین است. 2. بین وضعیت مطلوب و وضعیت موجود دوره‌های تربیت معلم فاصلهء زیادی وجود دارد. 3. امکان به کارگیری روش‌های جدید در بافت آموزشی دوره‌های کنونی تربیت معلم بسیار پائین است. 4. میزان آشنایی جامعهء آماری با دوره‌های تربیت معلم بالاست،اما با وجود این،اکثر افراد مورد تحقیق بر این باورند که‌ انجام تجدیدنظر اساسی در هدف‌ها،سرفصل درس‌ها و محتوای دوره‌های تربیت معلم ضروری به نظر می‌رسد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.