Skip to main content
فهرست مقالات

به چه شیوه ا ی زبان فرانسه را باید به زبان آموز مبتدی آموخت؟ محاوره ای یا نوشتاری؟

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (4 صفحه - از 9 تا 12)

کلیدواژه ها :

زبان نوشتاری ،زبان محاوره‌ای ،سطوح مختلف زبان ،ارتباط کلامی ،چند معیاری زبان

کلید واژه های ماشینی : زبان‌آموز، زبان، مهارت ارتباط کلامی زبان‌آموز، محاوره‌ای، آموزش زبان، کاربرد، معلم، نوشتاری، زبان نوشتاری، کلاس درس

مسئله کاربرد زبان محاوره‌ای و تفاوت آن با زبان نوشتاری،همچنین آموزش سطوح مختلف زبان به نسبت موقعیتی که در آن قرار می‌گیریم،از همان ابتدای آموزش زبان باید مطرح باشد تا زبان‌آموز بتواند همراه با یادگیری یک زبان خارجی،به‌کارگیری آن را با زمان و مکان و موقعیتی که در آن‌ قرار دارد،هماهنگ کند. برای نیل به این هدف،روش‌های متفاوتی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها در کلاس درس،معلم می‌تواند مهارت ارتباط کلامی زبان‌آموز را تقویت کند،انگیزه آموزش زبان را در او افزایش دهد و اعتماد به نفس لازم را جهت فعال بودن در کلاس در او به وجود آورد.

خلاصه ماشینی: "برای نیل به این هدف،روش‌های متفاوتی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها در کلاس درس،معلم می‌تواند مهارت ارتباط کلامی زبان‌آموز را تقویت کند،انگیزه آموزش زبان را در او افزایش دهد و اعتماد به نفس لازم را جهت فعال بودن در کلاس در او به وجود آورد. کلید واژه‌ها:زبان محاوره‌ای،زبان نوشتاری،سطوح مختلف زبان،ارتباط کلامی،چند معیاری زبان (به تصویر صفحه مراجعه شود) مقدمه تحقیقاتی که در زمینهء کاربرد زبان به عمل آمده‌اند نشان می‌دهند،در اکثر موارد،آنچه در ابتدای آموزش یک زبان خارجی مورد نیاز زبان‌آموز است،کاربرد آن زبان در محاوره و در گفتار روزمره است؛یعنی همان چیزی که نامش مهارت برقراری ارتباط گفتاری است. در تقویت این‌ مهارت باید نکاتی را در نظر داشت؛از جمله این‌که در همان ابتدای آموزش زبان است که می‌توان به زبان‌آموز آموخت،چه سطح زبانی را در کدام موقعیت به‌کار گیرد. پس‌ زبان محاوره گرچه با زبان نوشتاری متفاوت است،ولی درون خود نیز سطوح گوناگون دارد که باید از همان ابتدا به زبان‌آموز آموخت، در چه موقعیتی،کدام سطح زبانی را به‌کار گیرد. برای تقویت مهارت ارتباط کلامی در دانش‌آموز و زمینه‌سازی بهتر برای ایجاد ارتباط در کلاس،بین معلم و زبان‌آموز و بین خود زبان‌آموزان، می‌توان از همان ابتدا بخشی از کلاس را به بازی‌های مخصوص کلاسی‌ برای ایجاد خلاقیت در زبان‌آموز،از طریق ساختن جملاتی کوتاه، (به تصویر صفحه مراجعه شود) اختصاص داد. نتیجه‌گیری کاربرد سطوح متفاوت زبان در آموزش یک زبان،کاربرد واژه‌ها و ساختارهای متفاوت در موقعیت‌های مکانی،زمانی متفاوت،در روش‌های آموزشی که ارتباط کلامی دوسویه یا چندسویه بین زبان‌آموز و معلم و بین خود زبان‌آموزان مطرح است،باعث می‌شود،آموزش زبان‌ بیگانه سریع‌تر و بهتر پیش برود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.