Skip to main content
فهرست مقالات

Quel Statut pour la grammaire dans L''enseignement du FLE?

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (6 صفحه - از 38 تا 43)

کلیدواژه ها :

رویکرد ارتباطی ،دستور زبان ،آموزش ضمنی ،عملکردها ،کاربردهای تعاملی

کلید واژه های ماشینی : دستور زبان، زبان‌آموزان بزرگسال مبتدی، یادگیری قواعد دستوری و شناخت، ساخت نحوی جمله آشنا، قالب‌های دستوری و ساخت نحوی، کاربردهای تعاملی و رویکردهای ارتباطی، دستوری و ساخت نحوی جمله، دستور زبان فرانسه وجود، آموزش، مدرسان به‌آن فکر

با توجه به دشواری دستور زبان فرانسه،این‌که چگونه باید آن را به زبان‌آموزان بزرگسال مبتدی آموخت که باعث دلزدگی آنان‌ نشود،مشکلی است اساسی و بی‌شک بسیاری از مدرسان به آن فکر کرده‌اند.بی‌تردید دستور العمل واحد و خاصی برای ساده‌تر کردن دستور زبان فرانسه وجود ندارد،ولی می‌شود در ابتدای آموزش این زبان دستور زبان آن را به‌طور ضمنی و در خلال کاربردهای‌ تعاملی و رویکردهای ارتباطی زبان،آموخت. ابتدا می‌توان،زبان‌آموز را به‌طور ضمنی با قالب‌های دستوری و ساخت نحوی جمله آشنا کرد و سپس به‌طور آشکار او را به‌ یادگیری قواعد دستوری و شناخت بیش‌تر این قالب‌ها کشاند.به هر صورت باید دید،مؤثرترین و کارامدترین روش آموزش این‌ دستور زبان که دریافت آن را تا حد ممکن آسان سازد،چیست.

خلاصه ماشینی: "(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به دشواری دستور زبان فرانسه،این‌که چگونه باید آن را به زبان‌آموزان بزرگسال مبتدی آموخت که باعث دلزدگی آنان‌ بی‌تردید دستور العمل واحد و خاصی برای ساده‌تر کردن دستور زبان فرانسه وجود ندارد،ولی می‌شود در ابتدای آموزش این زبان دستور زبان آن را به‌طور ضمنی و در خلال کاربردهای‌ تعاملی و رویکردهای ارتباطی زبان،آموخت. ابتدا می‌توان،زبان‌آموز را به‌طور ضمنی با قالب‌های دستوری و ساخت نحوی جمله آشنا کرد و سپس به‌طور آشکار او را به‌ یادگیری قواعد دستوری و شناخت بیش‌تر این قالب‌ها کشاند. به هر صورت باید دید،مؤثرترین و کارامدترین روش آموزش این‌ دستور زبان که دریافت آن را تا حد ممکن آسان سازد،چیست. کلیدواژه‌ها:دستور زبان،آموزش ضمنی،عملکردها،رویکرد ارتباطی،کاربردهای تعاملی. (به تصویر صفحه مراجعه شود)"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.