Skip to main content
فهرست مقالات

Quel Statut pour la grammaire dans L''enseignement du FLE?

نویسنده: ؛

پاییز 1383 - شماره 72 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (6 صفحه - از 38 تا 43)

کلیدواژه ها : رویکرد ارتباطی ،دستور زبان ،آموزش ضمنی ،عملکردها ،کاربردهای تعاملی

کلید واژه های ماشینی : دستور زبان فرانسه ،دستور زبان ،دستور زبان فرانسه وجود ،زبان فرانسه ،فرانسه ،نحوی جمله آشنا ،دستوری و ساخت نحوی ،دستور العمل ،دستوری ،تعاملی و رویکردهای ارتباطی ،ضمنی ،رویکردهای ارتباطی زبان ،کاربردهای تعاملی ،نحوی جمله ،رویکردهای ارتباطی ،دستوری و ساخت ،فرانسه وجود ،دستوری و شناخت ،ابتدای آموزش ،ارتباطی زبان

با توجه به دشواری دستور زبان فرانسه،این‌که چگونه باید آن را به زبان‌آموزان بزرگسال مبتدی آموخت که باعث دلزدگی آنان‌ نشود،مشکلی است اساسی و بی‌شک بسیاری از مدرسان به آن فکر کرده‌اند.بی‌تردید دستور العمل واحد و خاصی برای ساده‌تر کردن دستور زبان فرانسه وجود ندارد،ولی می‌شود در ابتدای آموزش این زبان دستور زبان آن را به‌طور ضمنی و در خلال کاربردهای‌ تعاملی و رویکردهای ارتباطی زبان،آموخت. ابتدا می‌توان،زبان‌آموز را به‌طور ضمنی با قالب‌های دستوری و ساخت نحوی جمله آشنا کرد و سپس به‌طور آشکار او را به‌ یادگیری قواعد دستوری و شناخت بیش‌تر این قالب‌ها کشاند.به هر صورت باید دید،مؤثرترین و کارامدترین روش آموزش این‌ دستور زبان که دریافت آن را تا حد ممکن آسان سازد،چیست.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.