Skip to main content
فهرست مقالات

مروری بر تاریخچه تحولات آموزش و یادگیری زبان خارجی یا زبان دوم

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (10 صفحه - از 3 تا 12)

کلیدواژه ها : رفتار کلامی ،روان‌شناسی شناختی ،علائم شناختی ،موانع روانی ،توانش ارتباطی ،مدل فرهنگ‌پذیری ،محرک-پاسخ

کلید واژه های ماشینی : زبان ،تحولات آموزش و یادگیری زبان ،آموزش ،تدریس ،اطلاعات ،یادگیری زبان ،آموزش و یادگیری زبان انگلیسی ،زبان دوم ،روش تدریس ،تاریخچه تحولات آموزش و یادگیری ،زبان‌آموزان ،آموزش زبان ،تدریس زبان ،آموزش زبان دوم ،پیدایش روش‌های متفاوت تدریس زبان ،زبان انگلیسی ،یادگیری زبان دوم ،روش ،روان‌شناسی ،کسب اطلاعات ،یادگیری زبان خارجی ،ملت‌ها ،روند تحولات آموزش و یادگیری ،یادگیری زبان انگلیسی در دنیا ،شیوه‌های جدید آموزش زبان انگلیسی ،تاریخچهء پیدایش روش‌های متفاوت تدریس ،آموزش زبان انگلیسی ،روش‌های جدید آموزش زبان پیشنهاد ،روش تدریس زبان ،محققان پیشنهاددهندهء روش‌های جدید تدریس

یادگیری زبان انگلیسی،به عنوان یک زبان واسط بین بسیاری از مردم جهان در ارتباط تنگاتنگ با نیازهای ارتباطاتی آن‌ها،مورد توجه‌ خاص مراکز آموزشی است.در مقالهء حاضر،مروری اجمالی بر روند تحولات آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در دنیا به عمل‌ آمده است و تاریخچهء پیدایش روش‌های متفاوت تدریس زبان،با توجه به نیازهای گوناگون ملل مختلف جهان ارئه شده است.اکثر قریب به اتفاق کشورهای غیر انگلیسی زبان،با در نظر گرفتن نیازهای روزافزون خود در برقراری ارتباط با سایر ملت‌ها و به منظور تبادل‌ اطلاعات علمی،اقتصادی،فرهنگی،سیاسی،جهانگردی و غیره،زبان انگلیسی را به نام یک زبان بین المللی و به عنوان زبان دوم‌ خود برگزیده‌اند که میزان کسب موفقیت در یادگیری آن در کشورهای گوناگون،متفاوت است.

خلاصه ماشینی:

"در مقالهء حاضر،مروری اجمالی بر روند تحولات آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در دنیا به عمل‌ آمده است و تاریخچهء پیدایش روش‌های متفاوت تدریس زبان،با توجه به نیازهای گوناگون ملل مختلف جهان ارئه شده است. همین خاطر است که تدریس زبان انگلیسی به صورتی کاملا آموزش زبان دوم قبل از دو جنگ جهانی شیوه‌های آموزش زبان دوم نیز از چنین تفکراتی متأثر می‌شد. مسائل مربوط به یادگیری زبان از دیدگاه روان‌شناسی را تحت تأثیر داشت،بر این باور بود که زبان مجموعه‌ای از عادات است و اصلی این روش در واقع ایجاد راحتی و آسایش جسمی است که‌ به عنوان بخش عمده‌ای از مسائل آموزش زبان دوم مورد قبول‌ این روش تدریس زبان نیز بر اصول انسانی‌ چون این روش تدریس زبان در واقع تابع اصول کلی«یادگیری‌ دیگر از شیوه‌های تدریس است که مسائل روانی انسان و ایجاد رمزهای زبانی یعنی همان ساختار واژگان زبان را از طریق همسو و هماهنگ کردن آن‌ها با حرکات طبیعی و واقعی اندامشان،به‌ معرفی هرچه بیش‌تر روش‌های جدید آموزش زبان پیشنهاد شده‌ یادگیرندگان بود و انطباق روش‌های جدید آموزش زبان با این‌ موارد کاربردی و کارامد را برای آموزش زبان دوم پیشنهاد کردند. از تحولات عمده و چشمگیر آموزش زبان دوم در دههء هشتاد در این دهه،ضمن نقد و بررسی روش‌های پیشین با توجه به تحولات ایجاد شده در امر یادگیری زبان،پیشنهادات جدیدی‌ مرحلهء اول:هدف‌های آموزشی زبان را برای یادگیرندگان شرح‌ حاصله در آموزش و یادگیری زبان دوم متأثر از پیشرفت‌های انسان‌ تحولات آموزش و یادگیری زبان دوم که با حرکتی نه چندان‌"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.