Skip to main content
فهرست مقالات

مروری بر تاریخچه تحولات آموزش و یادگیری زبان خارجی یا زبان دوم

نویسنده: ؛

زمستان 1383 - شماره 73 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (10 صفحه - از 3 تا 12)

کلیدواژه ها : رفتار کلامی ،روان‌شناسی شناختی ،علائم شناختی ،موانع روانی ،توانش ارتباطی ،مدل فرهنگ‌پذیری ،محرک-پاسخ

کلید واژه های ماشینی : دههء ،شیوه‌های تدریس ،یادگیرندگان زبان دوم ،روش‌های جدید آموزش زبان ،مراکز آموزشی ،روش‌های جدید تدریس ،اوایل دههء هشتاد ،دوم ،سایر ملت‌ها ،پیدایش روش‌های متفاوت تدریس ،دوران جنگ جهانی ،تحولات آموزش و یادگیری زبان ،یادگیری زبان ،یادگیری زبان انگلیسی ،آموزش و یادگیری زبان ،زبان انگلیسی ،زبان دوم ،روش تدریس ،یادگیری زبان دوم ،تدریس زبان ،آموزش زبان دوم ،آموزش زبان ،آموزش زبان انگلیسی ،یادگیرندگان ،ارتباط با سایر ملت‌ها ،جنگ جهانی ،تحولات آموزش ،روش‌های متفاوت تدریس زبان ،دههء هشتاد ،روش تدریس زبان

یادگیری زبان انگلیسی،به عنوان یک زبان واسط بین بسیاری از مردم جهان در ارتباط تنگاتنگ با نیازهای ارتباطاتی آن‌ها،مورد توجه‌ خاص مراکز آموزشی است.در مقالهء حاضر،مروری اجمالی بر روند تحولات آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در دنیا به عمل‌ آمده است و تاریخچهء پیدایش روش‌های متفاوت تدریس زبان،با توجه به نیازهای گوناگون ملل مختلف جهان ارئه شده است.اکثر قریب به اتفاق کشورهای غیر انگلیسی زبان،با در نظر گرفتن نیازهای روزافزون خود در برقراری ارتباط با سایر ملت‌ها و به منظور تبادل‌ اطلاعات علمی،اقتصادی،فرهنگی،سیاسی،جهانگردی و غیره،زبان انگلیسی را به نام یک زبان بین المللی و به عنوان زبان دوم‌ خود برگزیده‌اند که میزان کسب موفقیت در یادگیری آن در کشورهای گوناگون،متفاوت است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.