Skip to main content
فهرست مقالات

Small Group interactive session on Games for the language Class (A one Day work shop on using Games

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (6 صفحه - از 35 تا 40)

کلیدواژه ها :

بازی ،فعالیت‌های قبل از بازی ،فعالیت‌های در حال بازی ،فعالیت‌های پس از بازی

کلید واژه های ماشینی : اجرای بازی‌های آموزش زبان انگلیسی، Games، زبان، Small Group Games Class، یادگیری زبان انگلیسی، معلم زبان در انتخاب بازی، کاربرد بازی در آموزش مهارت‌های، تمرین‌های معنادار و هدفدار، آموزش مهارت‌های زبانی، کارگاه در نوبت صبح

در سال‌های اخیر،گسترش رویکرد ارتباطی در آموزش زبان انگلیسی،توجه بسیار زیادی را به کاربرد بازی در آموزش مهارت‌های‌ زبانی برانگیخته است.بازی برای زبان‌آموزان این فرصت را فراهم می‌کند که به تمرین‌های معنادار و هدفدار در موقعیتی واقعی‌ بپردازند.از طرف دیگر،بازی ضمن ایجاد جوی شاد و نشاطآور در کلاس،حس تعاون و همکاری را نیز میان فراگیران تقویت‌ می‌کند. هدف این کارگاه،طرح ضرورت و اهمیت بازی در یادگیری و به ویژه یادگیری زبان انگلیسی بود و در ضمن،نقش معلم زبان در انتخاب بازی مناسب و چگونگی اجرای آن در چارچوب هدف‌های برنامهء درسی مورد بحث قرار گرفت.مبانی نظری و نحوهء تهیه و اجرای بازی‌های آموزش زبان انگلیسی در این کارگاه آموزشی،برای دبیران زبان استان گلستان«در پژوهشکدهء تعلیم و تربیت‌ شهرستان گرگان»در تاریخ چهاردهم آذر 1382 مطرح شده است.این کارگاه در نوبت صبح به صورت سخنرانی دربارهء مبانی نظری‌ و نحوهء اجرای بازی آغاز شد و در نوبت بعدازظهر،به صورت تشکیل گروه‌های کوچک تعاملی ادامه یافت.به این ترتیب که ابتدا هر گروه یک بازی را از فهرست بازی‌ها انتخاب و سپس برای آن،فعالیت‌های لازم را طراحی کردند و برای سایر گروه‌ها به اجرا گذاشتند. پس از دریافت نظرات سایر گروه‌ها،گزارش مبسوطی از هر بازی ارائه شد.

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) A One Workshop on Using Games in Language Teaching زبانی برانگیخته است. بازی برای زبان‌آموزان این فرصت را فراهم می‌کند که به تمرین‌های معنادار و هدفدار در موقعیتی واقعی‌ هدف این کارگاه،طرح ضرورت و اهمیت بازی در یادگیری و به ویژه یادگیری زبان انگلیسی بود و در ضمن،نقش معلم زبان در انتخاب بازی مناسب و چگونگی اجرای آن در چارچوب هدف‌های برنامهء درسی مورد بحث قرار گرفت. اجرای بازی‌های آموزش زبان انگلیسی در این کارگاه آموزشی،برای دبیران زبان استان گلستان«در پژوهشکدهء تعلیم و تربیت‌ این کارگاه در نوبت صبح به صورت سخنرانی دربارهء مبانی نظری‌ و نحوهء اجرای بازی آغاز شد و در نوبت بعدازظهر،به صورت تشکیل گروه‌های کوچک تعاملی ادامه یافت. گروه یک بازی را از فهرست بازی‌ها انتخاب و سپس برای آن،فعالیت‌های لازم را طراحی کردند و برای سایر گروه‌ها به اجرا گذاشتند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.