Skip to main content
فهرست مقالات

Iranian ESP Students'' reading comprehension in task-based language teaching approach

نویسنده: ؛

زمستان 1383 - شماره 73 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (7 صفحه - از 58 تا 64)

کلیدواژه ها : درک مطلب ،آموزش به روشفعالیت‌محوری ،انگلیسی برای هدف‌های ویژه‌

کلید واژه های ماشینی : کاردانی رشتهء ماشین‌ابزار ،ESP Students ،مطلب آزمودنی‌های گروه آزمایش ،مطلب در درس‌های زبان ،درک مطلب ،فعالیت‌محوری ،میزان درک مطلب ،رشتهء ماشین‌ابزار ،آزمودنی‌های گروه کنترل ،شیوهء آموزش ،مطلب آزمودنی‌های گروه ،کاردانی رشتهء ،گروه کنترل ،مطلب در درس‌های ،آزمودنی‌های گروه ،زبانی همگن ،گروه آزمایش ،آزمودنی‌های ،مطلب ،آموزش به روش ،مطلب آزمودنی‌های ،نتیجهء تحقیق ،میزان درک

هدف تحقیق حاضر،بررسی میزان درک مطلب در درس‌های زبان فنی براساس شیوهء آموزش«فعالیت‌محوری»،توسط دانشجویان‌ کاردانی رشتهء ماشین‌ابزار بود.برای نیل به این هدف،آزمودنی‌هایی که از لحاظ سطح مهارت زبانی همگن بودند،به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند.آزمودنی‌های گروه کنترل به شیوهء سنتی متونی را ترجمه می‌کردند و حال آن‌که همان متون براساس شیوهء آموزش‌ «فعالیت‌محوری»به گروه آزمایش تدریس می‌شد. نتیجهء تحقیق حاکی از این بود که شیوهء آموزش به روش«فعالیت‌محوری»،تأثیر به‌سزایی بر درک مطلب آزمودنی‌های گروه آزمایش‌ داشت.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.