Skip to main content
فهرست مقالات

Iranian ESP Students'' reading comprehension in task-based language teaching approach

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (7 صفحه - از 58 تا 64)

کلیدواژه ها : درک مطلب ،آموزش به روشفعالیت‌محوری ،انگلیسی برای هدف‌های ویژه‌

کلید واژه های ماشینی : زبان فنی براساس شیوهء آموزش، Iranian ESP Students، Reading Comprehension Iranian ESP Students، سطح مهارت زبانی همگن، متون براساس شیوهء آموزش، درک مطلب آزمودنی‌های گروه آزمایش، درک مطلب در درس‌های زبان، گروه کنترل و آزمایش تقسیم، فعالیت‌محوری، میزان درک مطلب در درس‌های، گروه کنترل به شیوهء سنتی، درک مطلب، بررسی میزان درک مطلب، تأثیر به‌سزایی بر درک مطلب، درس‌های زبان فنی، گروه آزمایش تدریس، شیوهء آموزش، شیوهء سنتی متونی، دانشجویان، Language Reading Comprehension، شیوهء آموزش به روش، ماشین‌ابزار، نیل، هدف تحقیق حاضر، هدف، آزمودنی‌های گروه کنترل، ترجمه، نتیجهء تحقیق، Teaching Approach Task، رشتهء

هدف تحقیق حاضر،بررسی میزان درک مطلب در درس‌های زبان فنی براساس شیوهء آموزش«فعالیت‌محوری»،توسط دانشجویان‌ کاردانی رشتهء ماشین‌ابزار بود.برای نیل به این هدف،آزمودنی‌هایی که از لحاظ سطح مهارت زبانی همگن بودند،به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند.آزمودنی‌های گروه کنترل به شیوهء سنتی متونی را ترجمه می‌کردند و حال آن‌که همان متون براساس شیوهء آموزش‌ «فعالیت‌محوری»به گروه آزمایش تدریس می‌شد. نتیجهء تحقیق حاکی از این بود که شیوهء آموزش به روش«فعالیت‌محوری»،تأثیر به‌سزایی بر درک مطلب آزمودنی‌های گروه آزمایش‌ داشت.

خلاصه ماشینی: "(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) Teaching Approach هدف تحقیق حاضر،بررسی میزان درک مطلب در درس‌های زبان فنی براساس شیوهء آموزش«فعالیت‌محوری»،توسط دانشجویان‌ کاردانی رشتهء ماشین‌ابزار بود. برای نیل به این هدف،آزمودنی‌هایی که از لحاظ سطح مهارت زبانی همگن بودند،به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. آزمودنی‌های گروه کنترل به شیوهء سنتی متونی را ترجمه می‌کردند و حال آن‌که همان متون براساس شیوهء آموزش‌ «فعالیت‌محوری»به گروه آزمایش تدریس می‌شد. نتیجهء تحقیق حاکی از این بود که شیوهء آموزش به روش«فعالیت‌محوری»،تأثیر به‌سزایی بر درک مطلب آزمودنی‌های گروه آزمایش‌ کلیدواژه‌ها:آموزش به روش«فعالیت‌محوری»،درک مطلب،انگلیسی برای هدف‌های ویژه‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.