Skip to main content
فهرست مقالات

Teaching reading skills: what a language teacher should know

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (13 صفحه - از 19 تا 31)

کلیدواژه ها : نظریه‌های خواندن کل به جزء ،جزء به کل ،الگوی تعاملی ،انتخاب مطالب درسی ،قابل خواندن بودن ،پیش‌خوانی ،اصالت مطلب

کلید واژه های ماشینی : آموزش زبان انگلیسی ،زبان انگلیسی ،خواندن و درک مفاهیم ،آموزش زبان ،درک مفاهیم ،مقاله‌ی حاضر به بررسی ،دوره‌ی پیش‌دانشگاهی ،اصلی آموزش زبان ،نظریه‌ها و مهارت‌های ،دانشگاهی تلقی ،اصلی آموزش ،مقاله‌ی حاضر

مهارت خواندن و درک مفاهیم از جمله مهارت‌های یادگیری زبان است که به ویژه در محیطهای آموزش زبان انگلیسی به عنوان‌ زبان خارجی،دارای اهمیت فراوان و نقشی خاص است.در ایران نیز پرورش توانایی خواندن و درک مفاهیم،هدف اصلی آموزش‌ زبان انگلیسی در سطوح متوسطه و دانشگاهی تلقی می‌شود.در همین راستا نیز اخیرا کتاب زبان انگلیسی دوره‌ی پیش‌دانشگاهی به‌ طور کلی مورد تجدید نظر قرار گرفته و محتوای آن بر آموزش این مهارت زبان‌آموزی استوار گردیده است.لذا انتظار می‌رود،معلمان‌ زبان آشنایی دقیق‌تری با نظریه‌ها و مهارت‌های متفاوت آموزش خواندن و درک مفاهیم داشته باشند و در تدریس کتاب جدید نیز این‌ نظریات و مهارت‌ها را مدنظر قرار دهند.مقاله‌ی حاضر به بررسی این نظریه‌ها و مهارت‌ها می‌پردازد و وظایف و مسؤولیت‌های‌ معلم را در این حیطه یادآور می‌شود.

خلاصه ماشینی:

"What a Language Teacher Should Know English Teacher-Ghouchan چکیده مهارت خواندن و درک مفاهیم از جمله مهارت‌های یادگیری زبان است که به ویژه در محیطهای آموزش زبان انگلیسی به عنوان‌ زبان خارجی،دارای اهمیت فراوان و نقشی خاص است. در ایران نیز پرورش توانایی خواندن و درک مفاهیم،هدف اصلی آموزش‌ زبان انگلیسی در سطوح متوسطه و دانشگاهی تلقی می‌شود. در همین راستا نیز اخیرا کتاب زبان انگلیسی دوره‌ی پیش‌دانشگاهی به‌ طور کلی مورد تجدید نظر قرار گرفته و محتوای آن بر آموزش این مهارت زبان‌آموزی استوار گردیده است. زبان آشنایی دقیق‌تری با نظریه‌ها و مهارت‌های متفاوت آموزش خواندن و درک مفاهیم داشته باشند و در تدریس کتاب جدید نیز این‌ نظریات و مهارت‌ها را مدنظر قرار دهند. مقاله‌ی حاضر به بررسی این نظریه‌ها و مهارت‌ها می‌پردازد و وظایف و مسؤولیت‌های‌ معلم را در این حیطه یادآور می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.