Skip to main content
فهرست مقالات

The silent way

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (5 صفحه - از 20 تا 24)

کلیدواژه ها : رفتارگرایی ،شناخت‌گرایی ،تجربه‌مداری ،روش صامت آموزش زبان

کلید واژه های ماشینی : روش صامت آموزش زبان ،اصول رفتارگرایی و تجربه‌مداری ،زبان ،دهه‌ی شصت میلادی ،تجربه‌مداری در تئوری‌های یادگیری ،دهه‌ی انقلاب در نظریه‌های روان‌شناسی ،گالب گاتگنو در اروپا ابداع ،جایگزین اصول رفتارگرایی ،سکوت و عدم دخالت معلم ،تئوری‌های یادگیری و زبان ،یادگیری بر عهده‌ی زبان‌آموز ،روش‌های تدریس زبان ،بهره‌گیری از قوای ذهنی ،اصول شناخت‌گرایی ،رویکرد شناخت‌گرایانه ،نظریه‌های روان‌شناسی و زبان‌شناسی معروف ،تغییرات رویکردهای نویی ،زبان‌آموز امکان ،قواعد زبان جدید ،روش ،اصول ،اصول شناخت‌گرایی به تدریج جایگزین ،کشف ،قوای ذهنی و ادراکی ،اتخاذ ،The Silent Way ،به زبان‌آموز ،با بهره‌گیری ،نقش اصلی ،در سال

پس از دهه‌ی شصت میلادی که به دهه‌ی انقلاب در نظریه‌های روان‌شناسی و زبان‌شناسی معروف است،اصول شناخت‌گرایی‌ به تدریج جایگزین اصول رفتارگرایی و تجربه‌مداری در تئوری‌های یادگیری و زبان شدند. روش‌های تدریس زبان نیز در راستای این تغییرات رویکردهای نویی را اتخاذ کردند.روش صامت آموزش زبان،روشی است که در سال 1972 توسط گالب گاتگنو در اروپا ابداع شد.در این روش که رویکرد شناخت‌گرایانه دارد،نقش اصلی و عمده‌ی یادگیری بر عهده‌ی زبان‌آموز گذاشته می‌شود و سکوت و عدم دخالت معلم،ابزاری است که به زبان‌آموز امکان می‌دهد تا قواعد زبان جدید را با بهره‌گیری از قوای ذهنی و ادراکی خود کشف کند.

خلاصه ماشینی:

"به تدریج جایگزین اصول رفتارگرایی و تجربه‌مداری در تئوری‌های یادگیری و زبان شدند. روش‌های تدریس زبان نیز در راستای این تغییرات رویکردهای نویی را اتخاذ کردند. روش صامت آموزش زبان،روشی است که در در این روش که رویکرد شناخت‌گرایانه دارد،نقش اصلی و عمده‌ی یادگیری بر عهده‌ی زبان‌آموز گذاشته می‌شود و سکوت و عدم دخالت معلم،ابزاری است که به زبان‌آموز امکان می‌دهد تا قواعد زبان جدید را با کلید واژه‌ها:شناخت‌گرایی،رفتارگرایی،تجربه‌مداری،روش صامت آموزش زبان."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.