Skip to main content
فهرست مقالات

The silent way

نویسنده: ؛

پاییز 1384 - شماره 76 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (5 صفحه - از 20 تا 24)

کلیدواژه ها : شناخت‌گرایی ،رفتارگرایی ،تجربه‌مداری ،روش صامت آموزش زبان

کلید واژه های ماشینی : روش صامت آموزش زبان ،تجربه‌مداری در تئوری‌های یادگیری ،تجربه‌مداری در تئوری‌های ،عهده‌ی زبان‌آموز گذاشته ،نظریه‌های روان‌شناسی و زبان‌شناسی ،تجربه‌مداری ،صامت آموزش زبان ،روش‌های تدریس ،زبان‌آموز ،رفتارگرایی ،روش‌های تدریس زبان ،شناخت‌گرایی ،زبان‌آموز امکان می‌دهد ،دهه‌ی شصت ،رفتارگرایی و تجربه‌مداری ،آموزش زبان ،عهده‌ی زبان‌آموز ،زبان‌آموز امکان ،روش صامت ،رویکردهای نویی ،زبان‌آموز گذاشته ،صامت آموزش ،نظریه‌های روان‌شناسی ،دهه‌ی انقلاب ،اتخاذ کردند

پس از دهه‌ی شصت میلادی که به دهه‌ی انقلاب در نظریه‌های روان‌شناسی و زبان‌شناسی معروف است،اصول شناخت‌گرایی‌ به تدریج جایگزین اصول رفتارگرایی و تجربه‌مداری در تئوری‌های یادگیری و زبان شدند. روش‌های تدریس زبان نیز در راستای این تغییرات رویکردهای نویی را اتخاذ کردند.روش صامت آموزش زبان،روشی است که در سال 1972 توسط گالب گاتگنو در اروپا ابداع شد.در این روش که رویکرد شناخت‌گرایانه دارد،نقش اصلی و عمده‌ی یادگیری بر عهده‌ی زبان‌آموز گذاشته می‌شود و سکوت و عدم دخالت معلم،ابزاری است که به زبان‌آموز امکان می‌دهد تا قواعد زبان جدید را با بهره‌گیری از قوای ذهنی و ادراکی خود کشف کند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.