Skip to main content
فهرست مقالات

A prcessing Input-based Approach to teaching grammar and its effect on university students writing

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (7 صفحه - از 40 تا 46)

کلیدواژه ها : تدریس پردازشی ،فعالیت‌های ساختاری مبتنی بر داده‌ها ،توانایی نگارش

کلید واژه های ماشینی : روش‌های سنتی تدریس دستور زبان، روش پردازشی تدریس دستور زبان، نتیجه توانایی پیدایش مهارت‌های پردازشی، تدریس دستور زبان با روش، تمرین‌هایی، جداسازی ساختارهای دستوری از متن، دستور زبان با روش سنتی، ساختارهای، تسلط صوری و بیانی پیدا، فراگیران جملات مجزا، فراگیران تسلط صوری، فرصت‌های کشف ساختارهای دستوری، تدریس دستور زبان به کار، درون‌داد تدریس، کشف ساختارهای دستوری در متن، دستور زبان بر اساس روش، معنی، سبک یکسویه، ملاحظه‌ای تونایی نگارش در سطح، کسب، متن در کتاب‌های درسی، فرصت دریافت ارتباط اصولی، گروه از دانشجویان مقایسه، حد معمول مشکل‌تر، سطح بالاتری نسبت، برقراری ارتباط، تدریس پردازشی، ملکه‌ی ذهن، پیدا، University Students Writing Ability

سبک یکسویه که در روش‌های سنتی تدریس دستور زبان به کار گرفته می‌شد،به جداسازی ساختارهای دستوری از متن در کتاب‌های درسی منجر شد.بدین معنی که به فراگیران جملات مجزا داده می‌شد که از آن‌ها انتظار می‌رفت از طریق تمرین‌هایی مانند تکرار،تغییر وضعیت و دگرگونی ساختاری،آن‌ها را ملکه‌ی ذهن خود کنند.هدف از این تمرین‌ها این بود که فراگیران تسلط صوری‌ و بیانی پیدا کنند اما آن‌ها اغلب فرصت‌های کشف ساختارهای دستوری در متن را پیدا نمی‌کردند و در نتیجه توانایی پیدایش مهارت‌های‌ پردازشی-قابلیت استفاده از زبان برای برقراری ارتباط-از حد معمول مشکل‌تر می‌شد.زیرا فرصت دریافت ارتباط اصولی که بین‌ شکل ساختارها،معنای آن‌ها و کاربردشان وجود دارد ایجاد نمی‌شد. در تحقیق فعلی سعی شده است روش پردازشی تدریس دستور زبان با روش سنتی آن از نظر تأثیرشان بر روی دو گروه از دانشجویان‌ مقایسه شود.نتایج تحقیق نشان داد دانشجویانی که به آن‌ها دستور زبان بر اساس روش رویه‌ای و مبتنی بر درونداد تدریس می‌شود بطور قابل ملاحظه‌ای تونایی نگارش در سطح بالاتری نسبت به گروه دیگر کسب می‌کنند.

خلاصه ماشینی: "on University Students (Lingnist),Alameh Tabatabaie University, سبک یکسویه که در روش‌های سنتی تدریس دستور زبان به کار گرفته می‌شد،به جداسازی ساختارهای دستوری از متن در بدین معنی که به فراگیران جملات مجزا داده می‌شد که از آن‌ها انتظار می‌رفت از طریق تمرین‌هایی مانند هدف از این تمرین‌ها این بود که فراگیران تسلط صوری‌ و بیانی پیدا کنند اما آن‌ها اغلب فرصت‌های کشف ساختارهای دستوری در متن را پیدا نمی‌کردند و در نتیجه توانایی پیدایش مهارت‌های‌ پردازشی-قابلیت استفاده از زبان برای برقراری ارتباط-از حد معمول مشکل‌تر می‌شد. شکل ساختارها،معنای آن‌ها و کاربردشان وجود دارد ایجاد نمی‌شد. در تحقیق فعلی سعی شده است روش پردازشی تدریس دستور زبان با روش سنتی آن از نظر تأثیرشان بر روی دو گروه از دانشجویان‌ نتایج تحقیق نشان داد دانشجویانی که به آن‌ها دستور زبان بر اساس روش رویه‌ای و مبتنی بر درونداد تدریس می‌شود کلید واژه‌ها:تدریس پردازشی-فعالیت‌های ساختاری مبتنی بر داده‌ها-توانایی نگارش."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.