Skip to main content
فهرست مقالات

Quelle est la place des documents viedeo dans les cours de langue?

نویسنده: ؛ ؛

پاییز 1384 - شماره 76 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (9 صفحه - از 54 تا 62)

کلیدواژه ها : آموزش زبان ،اسناد ویدیویی ،فعالیت تعاملی-ارتباطی ،خودآموزی

کلید واژه های ماشینی : برنامه‌های تلویزیونی ،آموزش زبان ،برنامه‌های ضبط شده‌ی تلویزیونی ،اسناد ویدیویی ،ویدیویی ،تلویزیونی ،رسیدن به مرحله‌ی خودآموزی ،قاره‌های گوناگون در ارتباط ،فعالیت تعاملی ،استفاده‌ی بهینه از اسناد ،دنیای کنونی ،گسترده‌ی مخاطبان ،ویژگی‌ها و بهره‌ی آموزشی ،دنیای آموزش ،گسترده‌ی آموزشی

در دنیای کنونی،روند رو به گسترش پیشرفت‌های علوم و ارتباطات،جهان ما را به دهکده‌ای کوچک تبدیل‌ کرده است که در آن،مردم کشورها و قاره‌های گوناگون در ارتباط روزافزون با یکدیگرند.در نتیجه،تلویزیون علاوه‌ بر سرگرم کردن مردم،می‌تواند نقش دیگری را نیز بر عهده گیرد و آن،آموزش زبان و فرهنگ‌های ملل گوناگون به‌ مخاطبانش است.بنابراین،استفاده از برنامه‌های تلویزیونی-که به طور طبیعی ارتباطی با دنیای آموزش ندارند-در آموزش‌ زبان‌های خارجی و با توجه به حجم گسترده‌ی مخاطبان تلویزیونی،می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. با توجه به قابلیت‌های گسترده‌ی آموزشی اسناد ویدیویی-که همان برنامه‌های ضبط شده‌ی تلویزیونی هستند-سعی ما بر این است که در این مقاله،جایگاه و طرز استفاده‌ی بهینه از اسناد ویدیویی را به عنوان وسیله‌ای کمک آموزشی در کلاس‌های‌ آموزش زبان نشان دهیم.بدیهی است،آشنایی بیش‌تر با خصوصیات،ویژگی‌ها و بهره‌ی آموزشی اسناد ویدیویی-از قبیل‌ ایجاد فعالیت تعاملی و ارتباطی،برانگیختن اشتیاق بیش‌تر در زبان‌آموزان و در نهایت،رسیدن به مرحله‌ی خودآموزی- در کنار آشنایی با چگونگی کاربرد این اسناد در کلاس،تسلط بیش‌تری به استادان زبان می‌بخشد که خود باعث ارتقای‌ کیفیت آموزشی کلاس‌های زبان خواهد شد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.