Skip to main content
فهرست مقالات

Communicative Language teching

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (5 صفحه - از 23 تا 27)

کلیدواژه ها : معنا ،متن ،ارتباط ،نقش ،انتخاب ،کاربرد ،موثق ،علاقه

کلید واژه های ماشینی : روش تدریس ارتباطی ،روش تدریس ارتباطی ترکیب ،Communicative Language ،علاقه‌ها و نیازهای زبان‌آموزان تنظیم ،ترکیب ساده‌ای از روش‌های تدریس ،زبان ،حدودی ناشی از انتقاد چامسکی ،روش‌های ساختار گرایانه‌ی قبلی ،روش ،مهارت ارتباط در زبان تأکید ،انتقاد چامسکی از تئوری‌های ساختارگرایی ،ساختار ،برقراری ارتباط و تعامل استفاده ،ویژگی‌های بارز روش تدریسی ،روش‌های تدریس گرامری ،فعالیت‌های کلاسی فرصت‌های ،تئوری‌های ساختارگرایی زبان ،لیتل‌وود ،تجربه‌مداری بودن ،زبان‌آموزان فراهم ،جایگزینی ،تدریس گرامری و کاربرد ،روش به کاربرد زبان ،نقش و فرم مورد تأکید ،تحول ،Communicative Language Teaching ،دانش‌آموز محوری و تجربه‌مداری ،اظهار ،همرا‌ه جنبه‌های ساختاری ،روش معنی بیش از نقش

در سال 1960 روش تدریس ارتباطی به عنوان جایگزینی برای روش‌های‌ ساختار گرایانه‌ی قبلی معرفی شد.این تحول تا حدودی ناشی‌ از انتقاد چامسکی از تئوری‌های ساختارگرایی زبان بود.روش تدریس ارتباطی ترکیب ساده‌ای از روش‌های تدریس گرامری و کاربرد زبان‌ است. همان‌گونه که لیتل وود(1981)اظهار می‌دارد:یکی از ویژگی‌های بارز روش تدریسی ارتباطی،اهمیتی است که این روش به کاربرد زبان به همراه جنبه‌های ساختاری آن می‌دهد.ویژگی مهم دیگر این روش،دانش‌آموز محوری و تجربه‌مداری بودن آن است.این روش از ابتدا بر مهارت ارتباط در زبان تأکید دارد.به علاوه،فعالیت‌های کلاسی فرصت‌های مناسبی برای زبان‌آموزان فراهم می‌آورد تا از زبان‌ خارجی برای برقراری ارتباط و تعامل استفاده کنند.البته در این روش معنی بیش از نقش و فرم مورد تأکید است.روش ارتباطی همواره‌ می‌تواند با علاقه‌ها و نیازهای زبان‌آموزان تنظیم شود.

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) Communicative در سال 1960 روش تدریس ارتباطی به عنوان جایگزینی برای روش‌های‌ از انتقاد چامسکی از تئوری‌های ساختارگرایی زبان بود. روش تدریس ارتباطی ترکیب ساده‌ای از روش‌های تدریس گرامری و کاربرد زبان‌ همان‌گونه که لیتل وود(1981)اظهار می‌دارد:یکی از ویژگی‌های بارز روش تدریسی ارتباطی،اهمیتی است که این روش به کاربرد زبان به همراه جنبه‌های ساختاری آن می‌دهد. ویژگی مهم دیگر این روش،دانش‌آموز محوری و تجربه‌مداری بودن آن است. این روش از ابتدا بر مهارت ارتباط در زبان تأکید دارد. به علاوه،فعالیت‌های کلاسی فرصت‌های مناسبی برای زبان‌آموزان فراهم می‌آورد تا از زبان‌ خارجی برای برقراری ارتباط و تعامل استفاده کنند. البته در این روش معنی بیش از نقش و فرم مورد تأکید است. روش ارتباطی همواره‌ می‌تواند با علاقه‌ها و نیازهای زبان‌آموزان تنظیم شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.