چکیده:
مقایسهی روشهای آموزشی با هدف بررسی کارایی آنها در امر آموزش زبانخارجی بسیار متداول است.اما در این مقاله تلاش شده است،این مقایسه از زاویهای دیگر در مورد دو روش آموزش زبان ẓle Nouvel ESPACESẒ و ẓCafe?Cre?meẒ صورت بگیرد.این مقاله تفاوت شیوههای به خاطر سپاری را در این دو روش آموزش زبان فرانسه که در آموزشگاههای زبان در ایران به کار میروند،بررسی و مقایسه میکند.تلاش شده است که در این مقایسه کاملا بیطرفانه عمل شود و تبلیغی برای هیچ یک از این دو روش آموزش صورت نگیرد. ابزار این مقایسه،کتابهایی هستند که مؤلفان این دو روش آموزشی در اختیار فراگیران زبان و مدرسان آن قرار دادهاند؛از جمله: کتاب شاگرد،راهنای تدریس و کتاب تمرین.در این راستا سعی شده است که بهدو سؤال پاسخ داده شود: 1.شیوهی تدریس یک واحد درسی در هریک از این دو روش چگونه است؟ 2.شیوههای به خاطر سپاری پیشنهاد شده،در هریک از دو روش آموزشی،برای به خاطرسپاری دادهها چیست؟ در گسترهی این مقایسه،با توجه بهمسوی رویکرد غالب(رویکرد ارتباطی)در این روشهای آموزشی،نتیجه گرفته میشود که نمیتوان برای یکی از این دو برتری مطلق قائل شد،بلکه مؤلفان،شیوههای درستتر و مناسبتر را در نظر گرفتهاند و تفاوت اصلی تنها در میزان پافشاری بر تمرینهای خاصی است که این روشها در مراحل و زمانهای مناسب به کار گرفتهاند.
خلاصه ماشینی:
"است،این مقایسه از زاویهای دیگر در مورد دو روش آموزش زبان ẓle Nouvel ESPACESẒ و ẓCafe?Cre?meẒ صورت بگیرد.
تفاوت شیوههای به خاطر سپاری را در این دو روش آموزش زبان فرانسه که در آموزشگاههای زبان در ایران به کار میروند،بررسی و
تلاش شده است که در این مقایسه کاملا بیطرفانه عمل شود و تبلیغی برای هیچ یک از این دو روش آموزش صورت
ابزار این مقایسه،کتابهایی هستند که مؤلفان این دو روش آموزشی در اختیار فراگیران زبان و مدرسان آن قرار دادهاند؛از جمله:
در این راستا سعی شده است که بهدو سؤال پاسخ داده شود:
1. شیوهی تدریس یک واحد درسی در هریک از این دو روش چگونه است؟
2. شیوههای به خاطر سپاری پیشنهاد شده،در هریک از دو روش آموزشی،برای به خاطرسپاری دادهها چیست؟
در میزان پافشاری بر تمرینهای خاصی است که این روشها در مراحل و زمانهای مناسب به کار گرفتهاند."