چکیده:
رسانههای آموزشی،اعماز رسانههای متعارف و رسانههای نوین،به واسطهی قابلیتها و امکانات متفاوتی که در اختیار معلم و متعلم قرار میدهند،از اهمیت خاصی در آموزش بهطور اعم و آموزش زبان بهطور اخص برخوردار هستند.در ارتباط این راستا معلمان،مربیان و متخصصان آموزش زبان در دورههای گوناگون و متناسب با نیازها و امکانات موجود،از رسانههای آموزشی متنوعی در جهت ارائه و تکمیل دانش و اطلاعات موردنیاز و نیز تسهیل در انتقال محتوای مطالب درسی استفاده کردهاند.نگاهی گذرا به تأثیر متقابل رسانه و شیوهی آموزش زبان بر یکدیگر،و نیز چگونکی بهرهگیری از امکانات ذاتی رسانهی اینترنت بهعنوان ابزار کمک آموزشی در بستر سنتی،هدف مقالهی حاضر است.
خلاصه ماشینی:
"و متخصصان آموزش زبان در دورههای گوناگون و متناسب با نیازها و امکانات موجود،از رسانههای آموزشی متنوعی در جهت ارائه و
آموزش زبان بر یکدیگر،و نیز چگونکی بهرهگیری از امکانات ذاتی رسانهی اینترنت بهعنوان ابزار کمک آموزشی در بستر سنتی،هدف
آموزش زبان به شکلی جدی از سوی متخصصان مطرح شده است.
و تعمیق مهارتهای زبانی در بستر متعارف آموزش زبان میپردازد.
در نقشی است که این ابزارها در حین انتقال مطالب از معلم به
حضور یک رسانه را در عرصهی آموزش زبان فراهم ساخته است.
در نوع رسانههای مورد استفاده در آموزش زبان محسوب میشود.
کاست برای اولین بار در مراکز آموزش زبان در آمریکا استفاده شد و
شیوهی شنیداری-زبانی بر ایجاد مهارتهای شنیدن و صحبت کردن در زبانآموزان،و لزوم استفاده از نوارهای آموزشی در فرایند یادگیری
زبان برای تعمیق مهارتهای مذکور،مدرسهها و مراکز آموزشی به
( credif )برای آموزش این زبان به خارجیان مورد استفاده قرار گرفت
زمینهی ورود این ابزار را نیز بهعنوان رسانهای جدید در آموزش زبان
علاوه بر آنکه از جمله امتیازات نرمافزارهای آموزش زبان نسبت به
تأکید آموزش زبان بر کسب توانایی برقراری ارتباط شفاهی با دیگران
دیگر کاربرد ابزارها و امکانات مدرن در آموزش زبان است.
از اینترنت در آموزش زبان به شیوهی ارتباطی است.
نیز زمینهی آشنایی بین فرهنگهای متفاوت را درحین آموزش زبان به
نیز زمینهی آشنایی بین فرهنگهای متفاوت را در حین آموزش زبان به
استفاده از رسانهها در آموزش زبان صرفا به کاربرد آنها بهعنوان
را از دههی اخیر به عرصهی آموزش زبان وارد کرده است که در صورت"