Skip to main content
فهرست مقالات

Integrating the internet into the language classrom and the role of efl teacher in call classroom

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (7 صفحه - از 32 تا 38)

کلیدواژه ها :

یادگیری زبان به کمک رایانه( call ) ،فعالیت‌های مرتبط با شبکه‌های رایانه‌ای ،شبکه‌ی جهانی اطلاعات(اینترنت) ،کلاس مرتبط با شبکه‌ی رایانه‌ای ،تسهیل‌کننده امر یادگیری ،تلفیق

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، تلفیق شبکه‌ی جهانی اطلاعات، یادگیری زبان به کمک رایانه، معلم، اینترنت، بحث داغی در خصوص یادگیری، شبکه‌ی، خصوص یادگیری زبان به کمک، کلاس درس زبان، تلفیق اینترنت در کلاس درس

در حالی که امروزه بحث داغی در خصوص یادگیری زبان به کمک رایانه و تلفیق شبکه‌ی جهانی اطلاعات(اینترنت)در محیط یادگیری‌ زبان وجود دارد،بحث گسترده‌تری می‌تواند در زمینه‌ی نقش معلم در چنین کلاس‌های مرتبط با شبکه‌ی رایانه‌ای مطرح گردد.سؤال این‌جاست‌ که اگر منابع اطلاعات و تعامل در کلاس درس زبان انگلیسی عاملی غیراز معلم-یعنی اینترنت و کاربران شبکه-باشد،معلم مفروض به‌ ادای چه نقشی است.به علاوه،اگر اطلاعات و تخصص علمی از طریق اینترنت،در دسترس زبان‌آموزان قرار گیرد وجود معلم تا چه‌ اندازه‌ای می‌تواند راهبردی و سودمند باشد.همین‌طور،اگر مقولات زیربنایی یادگیری یکسان بوده اما پتانسیل‌های تعامل و مطابق با واقع‌ بودن از طریق اینترنت به آنها اضافه شود موقعیت نسبی معلم در تنظیم و سازماندهی فرایند یادگیری چگونه تغییر می‌نماید. به منظور بحث در زمینه‌های فوق،ابتدا برخی از دلایل و فواید تلفیق اینترنت در کلاس درس زبان اشاره می‌شود،سپس نقش معلم به‌ عنوان تسهیل‌کننده‌ی امر یادگیری در یک کلاس مرتبط با شبکه‌ی رایانه‌ای بحث می‌شود که در آن دو جنبه‌ی مهم نیازهای زبان‌آموز و اهداف‌ معلم در نظر گرفته خواهد شد.پس از آن،در خصوص برنامه‌ریزی درسی معلمان در یک محیط مرتبط با شبکه‌ی رایانه‌ای اشاراتی خواهد شد و در نهایت رهنمودهایی برای معلمان در بکارگیری فعالیت‌های آموزشی مرتبط با شبکه‌های رایانه‌ای در کلاس‌های درسی زبان پیشنهاد خواهد شد.

خلاصه ماشینی: "در حالی که امروزه بحث داغی در خصوص یادگیری زبان به کمک رایانه و تلفیق شبکه‌ی جهانی اطلاعات(اینترنت)در محیط یادگیری‌ زبان وجود دارد،بحث گسترده‌تری می‌تواند در زمینه‌ی نقش معلم در چنین کلاس‌های مرتبط با شبکه‌ی رایانه‌ای مطرح گردد. که اگر منابع اطلاعات و تعامل در کلاس درس زبان انگلیسی عاملی غیراز معلم-یعنی اینترنت و کاربران شبکه-باشد،معلم مفروض به‌ به منظور بحث در زمینه‌های فوق،ابتدا برخی از دلایل و فواید تلفیق اینترنت در کلاس درس زبان اشاره می‌شود،سپس نقش معلم به‌ عنوان تسهیل‌کننده‌ی امر یادگیری در یک کلاس مرتبط با شبکه‌ی رایانه‌ای بحث می‌شود که در آن دو جنبه‌ی مهم نیازهای زبان‌آموز و اهداف‌ پس از آن،در خصوص برنامه‌ریزی درسی معلمان در یک محیط مرتبط با شبکه‌ی رایانه‌ای اشاراتی خواهد شد و در نهایت رهنمودهایی برای معلمان در بکارگیری فعالیت‌های آموزشی مرتبط با شبکه‌های رایانه‌ای در کلاس‌های درسی زبان پیشنهاد کلیدواژه‌ها:یادگیری زبان به کمک رایانه( call )،فعالیت‌های مرتبط با شبکه‌های رایانه‌ای،شبکه‌ی جهانی اطلاعات(اینترنت)،"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.