Skip to main content
فهرست مقالات

teachers training in ELT

نویسنده: ؛

تابستان 1385 - شماره 79 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (6 صفحه - از 21 تا 26)

کلیدواژه ها : آموزش ضمن خدمت ،تربیت معلم ،آموزش زبان انگلیسی ،آموزش قبل از خدمت ،کادر معلمین

کلید واژه های ماشینی : برنامه‌ی آموزشی کادر معلمان ،تدریس زبان ،آموزش ضمن خدمت ،کادر معلمان ،زبان انگلیسی ،برنامه‌ی آموزشی ،نیروی محرکه ،مؤسسه‌ی آموزشی ،دبیری زبان ،آشنا ،برنامه‌های خوب

نیروی محرکه و قلب هر مؤسسه‌ی آموزشی را کادر معلمان تشکیل می‌دهد.به نظر اسکی(1982)،مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن هر برنامه‌ی آموزشی کادر معلمان آن است و معلمان خوب،به وجود آورنده‌ی برنامه‌های خوب هستند.همان‌طور که هر رشته‌ای به تخصص و مهارت نیاز دارد،تدریس زبان نیز بی‌نیاز از تربیت و آموزش نیست.جانسون(1989)معتقد است،مشکل اساسی در تدریس زبان این‌ است که تصور می‌شود،هر فردی که زبانی را می‌داند،می‌تواند آن را تدریس کند؛درحالی‌که چنین نیست.تدریس زبان به دانش و مهارت‌های خاص خود نیاز دارد.تربیت معلمان زبان شامل آموزش قبل از خدمت و ضمن خدمت است.آموزش قبل از خدمت معمولا در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی صورت می‌گیرد و طی آن،دانشجویان رشته‌های دبیری زبان با تکنیک‌ها و مهارت‌های تدریس آشنا می‌شوند.به علاوه،راه و روش برخورد با همکاران و دانش‌آموزان را نیز می‌آوزند.آموزش ضمن خدمت در طول دوران تدریس صورت‌ می‌گیرد و معلمان را با روش‌ها و امکانات آموزشی جدید آشنا می‌سازد و با بالا بردن سطح آگاهی و دانش معلمان،آن‌ها را در رویارویی با تغییرات به وجود آمده،یاری می‌دهد. این مقاله سعی دارد،اهمیت و حساسیت آموزش قبل از خدمت و ضمن خدمت را در تدریس زبان انگلیسی نشان دهد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.