Skip to main content
فهرست مقالات

Iranian EFL teachers' perceptions of the efficiency og short-term in-service teacher education

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم) (8 صفحه - از 33 تا 40)

کلیدواژه ها : تربیت دبیر زبان انگلیسی در ایران ،دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای دبیران ،تربیت دبیر بر اساسفراروش ،معلم‌ فکور ،دیدگاه‌های دبیران

کلید واژه های ماشینی : دبیران ،فارغ‌التحصیلان رشته آموزش زبان انگلیسی ،دبیران زبان انگلیسی ،کارآیی ،آموزش ،دبیران زن و مرد ارزیابی ،مرد ارزیابی یکسانی از کارآیی ،دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش ،آموزش ضمن خدمت ،دبیران با‌سابقه خدمتی متفاوت ،وزارت آموزش و پرورش ،تکنیک‌های کاربردی مؤثر آموزش ،آموزش و پرورش ،دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ،دبیر زبان انگلیسی در ایران ،معلمان ،ابزار پرسشنامه محقق ،زبان انگلیسی و سایر گرایش‌ها ،روش‌های تدریس دبیران ،دیدگاه‌های دبیران در مورد تأثیر ،دوره‌ها در جامعه‌ای متشکل ،مصاحبه ،تدریس دبیران حائز اهمیت ،محتوای دوره‌های آموزشی کوتاه ،دبیران حائز اهمیت فوق‌العاده ،تأثیر دوره‌های کوتاه مدت ،مدت نیروی انسانی ضمن خدمت ،کارآیی محتوایی ،بررسی نظریات دبیران ،دوره‌های کوتاه

دوره‌های کوتاه مدت آموزش ضمن خدمت برای دبیران زبان انگلیسی به خاطر به روز کردن روش‌های تدریس دبیران حائز اهمیت فوق‌العاده‌ است.این تحقیق به منظور بررسی نظریات دبیران در خصوص کارآیی این دوره‌ها در جامعه‌ای متشکل از 285 پاسخگو و با استفاده از دو ابزار پرسشنامه محقق-ساخته و مصاحبه انجام گرفت.نتایج تحقیق حاکی از آن بود که: 1-دیدگاه‌های دبیران در مورد تأثیر این دوره‌ها بر افزایش تفکر خلاق،ارائه تکنیک‌های کاربردی مؤثر آموزش،و کارآیی محتوایی این‌ دوره‌ها متفاوت بود؛2-دبیران با سابقه خدمتی متفاوت دیدگاه‌های تقریبا یکسانی داشتند؛3-دبیران زن و مرد ارزیابی یکسانی از کارآیی این‌ دوره‌ها نداشتند؛4-تفاوت معناداری در میزان رضایت‌مندی از این دوره‌ها بین فارغ‌التحصیلان رشته آموزش زبان انگلیسی و سایر گرایش‌ها ملاحظه نشد.

خلاصه ماشینی:

"تاریخ آموزش و پرورش اسلام و ایران. کوتاه مدت ضمن خدمت بر برخی از توانایی‌های شغلی معلمان شرکت‌کننده در کوتاه مدت نیروی انسانی ضمن خدمت. اداره کل تربیت معلم و آموزش نیروی انسانی،معاونت برنامه‌ریزی و دوره‌های کوتاه مدت آموزش ضمن خدمت برای دبیران زبان انگلیسی به خاطر به روز کردن روش‌های تدریس دبیران حائز اهمیت فوق‌العاده‌ این تحقیق به منظور بررسی نظریات دبیران در خصوص کارآیی این دوره‌ها در جامعه‌ای متشکل از 285 پاسخگو و با استفاده از دو 1-دیدگاه‌های دبیران در مورد تأثیر این دوره‌ها بر افزایش تفکر خلاق،ارائه تکنیک‌های کاربردی مؤثر آموزش،و کارآیی محتوایی این‌ دوره‌ها متفاوت بود؛2-دبیران با سابقه خدمتی متفاوت دیدگاه‌های تقریبا یکسانی داشتند؛3-دبیران زن و مرد ارزیابی یکسانی از کارآیی این‌ دوره‌ها نداشتند؛4-تفاوت معناداری در میزان رضایت‌مندی از این دوره‌ها بین فارغ‌التحصیلان رشته آموزش زبان انگلیسی و سایر گرایش‌ها کلید واژه‌ها:تربیت دبیر زبان انگلیسی در ایران،دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای دبیران،تربیت دبیر بر اساس«فراروش»،معلم‌"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.