Skip to main content
فهرست مقالات

Iranian EFL teachers' perceptions of the efficiency og short-term in-service teacher education

نویسنده: ؛

تابستان 1385 - شماره 79 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (8 صفحه - از 33 تا 40)

کلیدواژه ها : تربیت دبیر زبان انگلیسی در ایران ،دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای دبیران ،تربیت دبیر بر اساسفراروش ،معلم‌ فکور ،دیدگاه‌های دبیران

کلید واژه های ماشینی : آموزش ضمن خدمت ،زبان انگلیسی ،دبیران زبان انگلیسی ،وزارت آموزش و پرورش ،ارائه تکنیک‌های کاربردی ،آموزش و پرورش ،دبیران زبان ،دیدگاه‌های دبیران ،دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش ،خصوص کارآیی ،ارائه تکنیک‌های ،کاربردی مؤثر آموزش ،سایر گرایش‌ها ،نیروی انسانی ،وزارت آموزش

دوره‌های کوتاه مدت آموزش ضمن خدمت برای دبیران زبان انگلیسی به خاطر به روز کردن روش‌های تدریس دبیران حائز اهمیت فوق‌العاده‌ است.این تحقیق به منظور بررسی نظریات دبیران در خصوص کارآیی این دوره‌ها در جامعه‌ای متشکل از 285 پاسخگو و با استفاده از دو ابزار پرسشنامه محقق-ساخته و مصاحبه انجام گرفت.نتایج تحقیق حاکی از آن بود که: 1-دیدگاه‌های دبیران در مورد تأثیر این دوره‌ها بر افزایش تفکر خلاق،ارائه تکنیک‌های کاربردی مؤثر آموزش،و کارآیی محتوایی این‌ دوره‌ها متفاوت بود؛2-دبیران با سابقه خدمتی متفاوت دیدگاه‌های تقریبا یکسانی داشتند؛3-دبیران زن و مرد ارزیابی یکسانی از کارآیی این‌ دوره‌ها نداشتند؛4-تفاوت معناداری در میزان رضایت‌مندی از این دوره‌ها بین فارغ‌التحصیلان رشته آموزش زبان انگلیسی و سایر گرایش‌ها ملاحظه نشد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.