Skip to main content
فهرست مقالات

Apprentissage du vocablaire francais par les apprenants iraniens au niveau avance

نویسنده: ؛

تابستان 1385 - شماره 79 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (9 صفحه - از 56 تا 64)

کلید واژه های ماشینی : درک متن ،تسلط بر واژگان ،سطح پیشرفته ،گویشوران بومی ،گویشوران زبان ،گویشوران ،طریق پرسش‌نامه ،شنیدن متونی ،پیشرفته اختصاص ،تدریجی یادگیری ،تهیه نشده‌اند ،حاوی ارتباط

مقاله‌ی حاضر که به درک مطلب در سطوح پیشرفته اختصاص دارد،تلاشی است در جهت تشخیص عواملی که درک متن را با مشکل‌ مواجه می‌سازند.از جمله‌ی این عوامل باید به واژگان زبان اشاره داشت.بر اساس پژوهشی که به این مقاله انجامیده و آماری که از طریق‌ پرسش‌نامه به دست آمده است،تسلط بر واژگان در این سطح یکی از عوامل مهم درک متن است.اما در عین‌حال،به استناد همین‌ پرسش‌نامه‌ها،بخش عمده‌ی عدم درک متن در سطح پیشرفته،به رغم تسلط بر واژگان،هنگام شنیدن متونی مشاهده می‌شود که با سرعت‌ طبیعی و توسط گویشوران زبان گفته می‌شوند.از این‌رو به نظر می‌رسد،یکی از مهم‌ترین عواملی که در آموزش و یادگیری واژگان باید به آن‌ توجه داشت و بیش‌ترین بهره را از آن گرفت،استفاده‌ی هرچه بیش‌تر از متون شنیداری و عادت دادن زبان‌آموزان به گوش کردن مداوم به‌ برنامه‌هایی به زبان فرانسه است که با هدف آموزش تهیه نشده‌اند و در یک بافت طبیعی،خارج از محیط کلاس،و بدون توجه به روند تدریجی یادگیری،حاوی ارتباط روزمره میان گویشوران بومی هستند.استفاده از اقسام بازی‌های آموزشی نیز در کلیه‌ی سطوح پیشنهاد می‌شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.