Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش زبان و مقوله ی فرهنگ در بستر کلاسیک و دیجیتال

نویسنده: ؛ ؛

پاییز 1385 - شماره 80 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (6 صفحه - از 4 تا 9)

کلیدواژه ها : فرهنگ و جامعه ،فرهنگ در آموزش زبان توانایی بین فرهنگی ،درک متقابل ،یادگیری اکتشافی

کلید واژه های ماشینی : آموزش زبان ،مقوله‌ی فرهنگ در بستر ،زبان‌آموزان با فرهنگ بیگانه ،فرهنگ بیگانه ،آشنایی زبان‌آموزان با فرهنگ ،زبان‌آموزان با فرهنگ ،زبان مقصد ،مقوله‌ی فرهنگ ،فرایند یادگیری ،آلمان ،جامعه‌ی زبان مقصد ،جامعه در آموزش زبان ،فرایند آموزش زبان ،بین‌فرهنگی ،فرایند آموزش ،فرهنگ و جامعه ،جوامع زبانی ،مهارت بین‌فرهنگی ،اینترنت و امکانات موجود ،جامعه‌ی زبان ،آشنایی با ویژگی‌های فرهنگی ،فرهنگ و جامعه‌ی زبان ،انتقال مقولات فرهنگی ،آشنایی زبان‌آموزان ،نسبت به مقوله‌ی فرهنگ ،مقوله‌ی فرهنگ و جامعه ،درس‌های الکترونیکی ،مقولات فرهنگی ،درسی آموزش زبان ،ارائه‌ی درس‌های الکترونیکی

توانایی بین فرهنگی و به تعبیری دیگر،مهارت پنجم،از اهمیت ویژه‌ای در فرایند یادگیری زبان خارجی برخوردار است.توجه به تفاوت‌ها و اشتراکات فرهنگی میان جوامع زبانی مبدأ و مقصد،از یک سو موجب آشنایی بیش‌تر زبان‌آموزان با فرهنگ بیگانه می‌شود،و از سوی دیگر خود زمینه‌ای برای انتقال دانش زبانی و یادگیری بهتر در فرآیند آموزش زبان به حساب می‌آید.اهمیت مهارت پنجم در آموزش بین فرهنگی‌ موجب شده است تا در طراحی برنامه‌ی درسی و با تدوین کتاب‌های آموزشی،علاوه بر چهار مهارت مهارت کلاسیک شنیدن،صحبت کردن، خواندن و نوشتن،بخشی نیز به آشنایی با ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی زبان مقصد اختصاص یابد.اینترنت و امکانات موجود در آن، بستر مناسبی را فراهم آورده است که از آن می‌توان،برای ایجاد و تعمیق مهارت بین فرهنگی در فرایند آموزش زبان استفاده کرد.مقاله‌ی‌ حاضر می‌کوشد،ضمن ارائه‌ی دیدگاهی کلی نسبت به مقوله‌ی فرهنگ و جامعه در آموزش زبان،زوایای متفاوت آن را در دو بستر کلاسیک‌ و دیجیتال مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.