چکیده:
اگر در حوزهی زبانآموزی،داشتن خصوصیات«فراگیر خوب»،یک ایدهآل محسوب میشود،مهارت در امتحان دادن نیز میتواند زیرمجموعهای از این خصوصیلت به شمار آید.راهبردهای مربوط به آزمون،شامل راهبردهای کاربردی و بصیرتی میشوند که در مورد دوم، ضرورتا به توانش مربوط نمیشود،بلکه ممکن است وابسته به بصیرت فرد در موقع امتحان دادن باشند.فرائانی راهبردهای مربوط به آزمون میتواند به نوعی نشانگر موفقیت،و تضمینی برای موفقیتآمیز بودن سنجش تلاشهای یادگیری زبانی باشد. این مقاله،ابتدا به تعریف رهبردهای امتحانی پرداخته است و سپس نگاهی عمیق به یافتههای جدید در زمینهی راهبردها دارد.هدف اصلی آن بررسی راهبردهای آزمونی و احیانا استفاده از آنها در طراحی آزمونها و مواد مربوط به آزمون آزمونی است.موضوعاتی نظیر اعتبارسازه،امکان به کارگیری شکلهای متنوع آزمونی که بیانگر دیدگاه توانش راهبردهای زبان است،از جمله موضوعاتی هستند که به تفضیل در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرند.
خلاصه ماشینی:
"اگر در حوزهی زبانآموزی،داشتن خصوصیات«فراگیر خوب»،یک ایدهآل محسوب میشود،مهارت در امتحان دادن نیز میتواند
زیرمجموعهای از این خصوصیلت به شمار آید.
راهبردهای مربوط به آزمون،شامل راهبردهای کاربردی و بصیرتی میشوند که در مورد دوم،
ضرورتا به توانش مربوط نمیشود،بلکه ممکن است وابسته به بصیرت فرد در موقع امتحان دادن باشند.
فرائانی راهبردهای مربوط به آزمون
میتواند به نوعی نشانگر موفقیت،و تضمینی برای موفقیتآمیز بودن سنجش تلاشهای یادگیری زبانی باشد.
این مقاله،ابتدا به تعریف رهبردهای امتحانی پرداخته است و سپس نگاهی عمیق به یافتههای جدید در زمینهی راهبردها دارد.
اصلی آن بررسی راهبردهای آزمونی و احیانا استفاده از آنها در طراحی آزمونها و مواد مربوط به آزمون آزمونی است.
موضوعاتی نظیر
اعتبارسازه،امکان به کارگیری شکلهای متنوع آزمونی که بیانگر دیدگاه توانش راهبردهای زبان است،از جمله موضوعاتی هستند که به تفضیل
در این مقاله مورد بررسی قرار میگیرند."