Skip to main content
فهرست مقالات

(Un) Sinn der deutschen Lehrerfortbildungsseminare im Iran Haghani

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (6 صفحه - از 53 تا 58)

کلیدواژه ها :

دوره‌های آموزش ضمن خدمت ،عوامل اجرائی ،معلمان زبان آلمانی ،سیاست‌گذاری آموزش زبان خارجی

کلید واژه های ماشینی : نحوه برگزاری دوره‌های بازآموزی، نحوه‌ی برگزاری و فقدان اطلاعات، آموزش، خدمت معلمان زبان آلمانی، زبان، معلمان، آموزش زبان، کمیت و کیفیت دوره آموزش، معلمان زبان آلمانی در ایران، دوره آموزش ضمن خدمت معلمان

در هر کشوری نقش،وزن و جایگاه زبان‌های خارجی از طریق سیاست‌گذاری‌ها و تبیین اهداف در حوزه آموزش زبان تعیین و نمود می‌یابد.عدم تدوین سیاست‌های زبانی،فقدان تعریف روشن از اجزا و عوامل اجرایی و اکتفا به اشاراتی چند،بر کل فرآیند آموزش زبان در تمام سطوح از برنامه‌ریزی تا اجرا روی متغیرهای وابسته از جمله آموزش دبیران،موقعیت اجتماعی و اقتصادی آن‌ها،نحوه برگزاری‌ دوره‌های بازآموزی،و کیفیت و کمیت آموزش تأثیر منفی می‌گذارد.برگزاری دوره‌های بازآموزی عمدتا به منظور ارتقای کیفی سطح دانش‌ معلمان و فراهم کردن زمینه مناسب برای بیان نظرات فنی و حرفه‌ای آن‌ها در راستای یادگیری دو سویه و تبادل تجربیات صورت می‌گیرد.به‌ همین دلیل برنامه‌ریزی دقیق و منطبق بر نیازهای آموزشی و سطح دانش مخاطبین،توجه به تجربیات قبلی برای جلوگیری از تکرار بی‌مورد مطالب و استفاده‌ی اصولی از کارشناسان و متخصصین برای طرح یافته‌های جدید و به روز از الزامات این‌گونه نشست‌ها است.از جمله‌ مشکلات دوره‌های مزبور در ایران عدم ثبت دقیق و انتشا کامل برنامه‌ها،نحوه‌ی برگزاری و فقدان اطلاعات کافی در خصوص کیفیت و کمیت مطالب عنوان شده در دوره‌های قبلی،برنامه‌ریزی‌های تکراری و دیرهنگام در هر سال،عدم ارتباط پیوسته و منسجم با مخاطبین در طول سال،آشنا نبودن با نیازهای آموزشی خاص هرکدام از معلمان باتوه به حوزه‌ی جغرافیایی،فرهنگی و امکاناتی آن‌ها،زمان و مدت‌ اجرای نامناسب و مکان برگزاری بعضا فاقد امکانات ضروری و ناهماهنگی‌های معمول اداری است.در مقاله‌ی حاضر ضمن اشاره به‌ جنبه‌های نظری و نگاهی به کمیت و کیفیت دوره آموزش ضمن خدمت معلمان زبان آلمانی در ایران که از 12 تا 16 شهریور 1385 در تهران‌ برگزار شد،نحوه‌ی تأثیرگذاری عوامل یادشده مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته است.

خلاصه ماشینی:

"در هر کشوری نقش،وزن و جایگاه زبان‌های خارجی از طریق سیاست‌گذاری‌ها و تبیین اهداف در حوزه آموزش زبان تعیین و نمود عدم تدوین سیاست‌های زبانی،فقدان تعریف روشن از اجزا و عوامل اجرایی و اکتفا به اشاراتی چند،بر کل فرآیند آموزش زبان در دوره‌های بازآموزی،و کیفیت و کمیت آموزش تأثیر منفی می‌گذارد. برگزاری دوره‌های بازآموزی عمدتا به منظور ارتقای کیفی سطح دانش‌ همین دلیل برنامه‌ریزی دقیق و منطبق بر نیازهای آموزشی و سطح دانش مخاطبین،توجه به تجربیات قبلی برای جلوگیری از تکرار بی‌مورد مشکلات دوره‌های مزبور در ایران عدم ثبت دقیق و انتشا کامل برنامه‌ها،نحوه‌ی برگزاری و فقدان اطلاعات کافی در خصوص کیفیت و کمیت مطالب عنوان شده در دوره‌های قبلی،برنامه‌ریزی‌های تکراری و دیرهنگام در هر سال،عدم ارتباط پیوسته و منسجم با مخاطبین در جنبه‌های نظری و نگاهی به کمیت و کیفیت دوره آموزش ضمن خدمت معلمان زبان آلمانی در ایران که از 12 تا 16 شهریور 1385 در تهران‌ کلیدواژه‌ها:دوره‌های آموزش ضمن خدمت،عوامل اجرائی،معلمان زبان آلمانی،سیاست‌گذاری آموزش زبان خارجی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.