Skip to main content
فهرست مقالات

سخن سردبیر: کتاب درسی یا معلم!

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (2 صفحه - از 2 تا 3)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، آموزش، تدریس، سخن سردبیر، سخن سردبیر کتاب درسی، زبان، کتاب درسی، آموزش زبان، تدوین مطالب درسی، معلمان زبان، کتاب و مطالب درسی، جوان، اصلاح، آموزش و پرورش، اقدام به تهیه کتاب، اصلاح آموزش زبان، تدریس زبان انگلیسی در ایران، متوجه کتاب‌های درسی، تهیه‌ی کتاب جدید، کتاب‌های کمک‌آموزشی، بهبهودی در آموزش، متوجه، کار تهیه و تدوین، پیشرفت، افراد متخصص کشور، آموزش جوانان به سال، استفاده، معلمان متوجه، کار، تغییر

خلاصه ماشینی: "شاید حرف آن‌ها صحیح باشد،ولی آیا در آموزش زبان‌ فقط کتاب و مطالب درسی حرف اول را می‌زند؟البته مطلوب بودن مطالب یا محتوای کتاب‌ها، خود یکی از ضرورت‌های آموزشی است و شاید اگرمسئولان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش‌ ضعف‌های کتاب درسی را برطرف کنند،معلمان متوجه شدند که عوامل دیگر نیز باید اصلاح‌ شوند و خود را تا حدی مسئول بدانند. به همین دلیل،باید آن‌ها نیز درگیر کار تهیه و تدوین‌ مطالب درسی شوند و با گردهمایی در گروه‌های آموزشی و استفاده از تجربیات افراد متخصص، کمر همت ببندند و کتاب‌هایی تهیه کنند که برای همگان جذاب و قابل استفاده باشند. ترویج اصول تهیه و تدوین مطالب درسی،و کارآموزی معلمان در این زمینه می‌تواند تا حدی‌ راهگشا باشد و ایرادگیران را به خود آورد،تا بلکه دست به تهیه‌ی مطالبی برای کلاس درسی خود بزنند و با چندو چون قضایای کتاب‌نویسی آشنا شوند و همه‌ی مشکلات و مسائل آموزشی را فقط متوجه کتاب‌های درسی ندانند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.