Skip to main content
فهرست مقالات

On the Importance of materials adaptation in EFL Classrooms

نویسنده: ؛

بهار 1386 - شماره 82 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (7 صفحه - از 23 تا 29)

کلیدواژه ها : مطالب درسی ،اقتباس ،معلمان فراگیران ،یادگیری ،زبان خارجی

کلید واژه های ماشینی : اقتباس مطالب درسی ،روش‌های اقتباس کتاب‌های درسی ،اقتباس ،ترغیب دانش‌آموزان به شرکت ،ایجاد شرایط مناسب روحی ،اقتباس کتاب‌های درسی ،افزایش تعامل دانش‌آموزان ،کتاب‌های درسی ،روش‌های نوین تدریس ،مورد استفاده‌ی معلمان زبان ،شرایط مناسب روحی ،ایجاد شرایط و جو یادگیری ،ترغیب دانش‌آموزان ،روش‌های اقتباس ،ایجاد شرایط مناسب ،افزایش تعامل ،مورد استفاده‌ی معلمان ،شرایط و ضوابط ،درسی و آگاهی ،شرایط مناسب

از دهه‌ی 90 قرن بیستم،مبحث اقتباس مطالب درسی مورد توجه بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت قرار گرفت، وارد عرصه‌ی آموزش گردید و به تبع آن به معلمان معرفی شد.هدف این فرایند یادآوری این نکته است که در تمام شرایط،معلمان مجبور به‌ رعایت تک‌تک مفاد و رؤوس مطالب کتاب‌های درسی نیستند.گاهگاهی کتاب‌های درسی مورد استفاده‌ی معلمان زبان انگلیسی،به علل‌ متفاوتی از جمله ناهماهنگی با نظریه‌ها و روش‌های نوین تدریس،در نظر نگرفتن شرایطشناختی،عاطفی،اجتماعی و فرهنگی زبان‌آموزان، نابرابری در توزیع امکانات آموزشی در کشور و یا منطقه،مناسب به نظر نمی‌رسد.در چنین مواقعی،معلم می‌تواند با علم به هدف‌ها و دلایل اقتباس مطالب درسی و آگاهی از روش‌های اقتباس کتاب‌های درسی،مطابق با شرایط و ضوابط،در کتاب‌های درسی تغییراتی ایجاد کند.اقتباس مطالب درسی می‌تواند،به ایجاد شرایط و جو یادگیری اشتراکی،افزایش تعامل دانش‌آموزان با معلمان و برعکس،به ترغیب‌ دانش‌آموزان به شرکت در فرایند انتخاب مطالب مورد نیاز تدریس و ایجاد شرایط مناسب روحی،روانی،عاطفی،فرهنگی و شناختی براب‌ تمام زبان‌آموزان منجر شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.