چکیده:
با توجه به رشد دانش انفورماتیک و تأثیر پر دامنهی آن بر آموزشهای گوناگون علمی،به ویژه فراگیری نگارش زبان انگلیسی،در پژوهش حاضر کوشش شده است که این تأثیر در بهبود کیفیت نگارش زبان انگلیسی،به ویژه پاراگرافنویسی،بررسی شود.همچنین،موارد بررسی برای دانشجویان فارسی زبان طراحی شده که برپایهی آزمایش و مطالعهی جامعهی آماری،تحلیل مقتضی ارائه میشود.نتایج حاصله روش مناسبی به دست میدهد که ابتدا نقش رایانه را در سازوکار آموزش،نمایان میسازد و سپس،درسهایی مبتنی بر آخرین دستاوردهای اطلاعاتی را تقدیم میدارد. در این تحقیق،جامعهی آماری مورد بحث به دو گروه مساوی تقسیم شدند:یک گروه با روشهای سنتی آموزش نگارش(قلم و کاغذ) تعلیم داده شد و گروه دیگر با استفاده از نرمافزارهای رایانهای ویژه.نتایج این مطالعه نشان داد،بین این دو گروه تفاوتهای شاخص آماری وجود دارد.بدین معنی که گروه آموزشی دیده توسط رایانه،پیشرفت قابل ملاحظهای در زمینهی نگارش به دست آورد. تجربهی تلفیق استفاده از رایانه در کلاسهای آموزش زبان،به ویژه کلاسهای نگارش،نشان داد که حتی آزمایشگاههای کوچک رایانه نیز میتوانند،نقش مهمی در بهبود کیفی نگارش دانشجویان داشته باشند و رایانه را میتوان به عنوان ابزار آموزشی مفید و خلاقیتزا در امر آموزش زبان انگلیسی،به کار گرفت.به نظر میرسد،چنانچه مسألهی بهرهگیری از رایانه در مراکز آموزشی پیش از دانشگاه،توسط دبیران و معلمان،و حتی در سطوح پائینتر نیز جدی گرفته شود،ضمن پایهریزی بهتر درک و آموزش زبان انگلسی،مشکلات کنونی مراکز آموزشی ؟؟؟دانشگاهی در جهت این یادگیری،کاهش یابد.
خلاصه ماشینی:
"با توجه به رشد دانش انفورماتیک و تأثیر پر دامنهی آن بر آموزشهای گوناگون علمی،به ویژه فراگیری نگارش زبان انگلیسی،در پژوهش
حاضر کوشش شده است که این تأثیر در بهبود کیفیت نگارش زبان انگلیسی،به ویژه پاراگرافنویسی،بررسی شود.
در این تحقیق،جامعهی آماری مورد بحث به دو گروه مساوی تقسیم شدند:یک گروه با روشهای سنتی آموزش نگارش(قلم و کاغذ)
تعلیم داده شد و گروه دیگر با استفاده از نرمافزارهای رایانهای ویژه.
بدین معنی که گروه آموزشی دیده توسط رایانه،پیشرفت قابل ملاحظهای در زمینهی نگارش به دست آورد.
تجربهی تلفیق استفاده از رایانه در کلاسهای آموزش زبان،به ویژه کلاسهای نگارش،نشان داد که حتی آزمایشگاههای کوچک رایانه
نیز میتوانند،نقش مهمی در بهبود کیفی نگارش دانشجویان داشته باشند و رایانه را میتوان به عنوان ابزار آموزشی مفید و خلاقیتزا در امر
آموزش زبان انگلیسی،به کار گرفت.
معلمان،و حتی در سطوح پائینتر نیز جدی گرفته شود،ضمن پایهریزی بهتر درک و آموزش زبان انگلسی،مشکلات کنونی مراکز آموزشی"